سبک زندگی, سلامتی

چند پیشنهاد برای صبحانه دیابتی

چند پیشنهاد برای صبحانه دیابتی

 صبحانه مخصوص افراد دیابتی :

برخی افراد مبتلا به دیابت در صبح ، قند خون بالاتری را تجربه می کنند چرا که کبد در طول شب ذخایر قند را تجزیه می کند. موثرترین راه برای جلوگیری و کنترل بیماری دیابت ، رعایت رژیم غذایی مناسب و سالم است .صبحانه بهترین و مهم ترین وعده ی غذایی در روز است . زیرا صبحانه دوره ناشتایی شبانه را می شکند و گلوکز بدن شما را مجددا تامین می کند و سطح هوشیاری و انرژی شما را افزایش می دهد . افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف گلوکز دقت بسیاری داشته باشند چرا که در بدن آن ها هورمونی برای سوزاندن قند وجود ندارد و این هورمون ها به خوبی نمی توانند به وظایف خود عمل کنند . به همین دلیل همواره به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که صبحانه های حاوی کربوهیدرات آسان  با میزان متعادل پروتئین و چربی سالم مصرف کنند . اما بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی چیست ؟‌ آیا افراد دیابتی هر مواد غذایی را میتوانند در وعده صبحانه مصرف کنند ؟؟ نیتالا در ادامه به پاسخ  این سوال ها خواهد پرداخت ، با ما همراه باشید .

چند پیشنهاد برای صبحانه دیابتی

بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی ( تخم مرغ) :

تخم مرغ یک غذای سالم با کالری کم و پروتئین بالاست که به عنوان یک صبحانه سالم به افراد دیابتی توصیه می شود . هر یک عدد تخم مرغ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات است همچنین در هر تخم مرغ بزرگ ، تقریبا ۷۰ درصد کالری و ۶ گرم پروتئین وجود دارد . مصرف دو عدد تخم مرغ در روز ، توسط افرادی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند ؛ نقش بسیار موثری در کاهش قند خون ناشتا و سطح  HbA1C دارد .

چند پیشنهاد برای صبحانه دیابتی

بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی (بلغور جو) :

با وجود این که جو دو سر از کربوهیدرات نسبتا بالایی برخوردار است ، اما یک انتخابی مناسب برای وعده ی صبحانه ی افراد مبتلا به دیابت به حساب می آید . جو دو سر به دلیل فیبر بالا ، سبب کاهش قند خون می شود . فیبر موجود در جو دو سر بتا گلوکان نام دارد و وظیفه ی کاهش قند خون را برعهده دارد . این ماده ی غذایی یکی از بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی است . برای خوشمزه تر و مغزی تر کردن جو دو سر می توان مقداری دارچین ، انواع توت ، آجیل و یا ماست یونانی به آن اضافه کرد .

  • نصف فنجان جو + ۱ فنجان آب :
  • کالری ‌: ۱۵۴
  • پروتئین : ۴/۵ گرم
  • چربی : ۶/۲‌ گرم
  • کربوهیدرات : ۴/۲۷ گرم
  • فیبر ‌: ۱/۴ گرم

 

بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی (نون تست + آووکادو ) :

یک صبحانه ساده و خوش طعم مخصوص افراد مبتلا به دیابت است . آووکادو سرشار از فیبر و اسیدهای چرب غیر اشباع شده است که افزایش بیش از حد قند خون پس از خوردن غذا را تا حد زیادی کنترل می کند و حتی مانع از ایجاد آن در برخی افراد می شود . این مزیت به وسیله ی فیبر موجود در نان تست غلات نیز تقویت می شود . برای افزایش میزان پروتئین و چربی دریافتی از این ترکیب می توان یک تخم مرغ آب پز و یا سرخ شده را نیز همراه آن ها در صبحانه میل کرد.

  • یک برش نان تست ۳۳ گرمی + برشی از نصف آووکادو حاوی :
  • کالری : ۲۵۷
  • چربی : ۳/۱۶ گرم
  • کربوهیدرات : ۳/۲۴ گرم
  • فیبر : ۲/۱۱ گرم
  • پروتئین : ۹/۶ گرم

 

چند پیشنهاد برای صبحانه دیابتی

  • بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی ( ماست یونانی + انواع توت) :

ترکیب مقداری ماست با انواع توت ها ، بهترین و خوش طعم ترین گزینه برای صبحانه مخصوص افراد دیابتی به شمار می روند . این ترکیب فوق العاده علاوه بر طعم دلچسبی که دارد برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مغذی و مفید است . این غذا کم کالری است و مصرف آن هیچ مانع و ضرری برای افراد مبتلا به دیابت به دنبال نخواهد داشت . افراد در صورت تمایل می توانند مقدار کمی آجیل خورد شده را به آن اضافه کنند  و از طعم لذید آن نهایت لذت و استفاده را ببرند . برخی از تحقیقات پزشکی نشان می دهند که مصرف محصولات لبنی در کاهش قند خون موثراند .ترکیبات پروبیوتیک موجود در ماست ، بدن را در تجزیه قندهای مضر کمک می کند .

چند پیشنهاد برای صبحانه دیابتی

  • بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی ( سبوس گندم) :

سبوس گندم به لایه بیرونی دانه گندم گفته می شود . در طی فرآیند آسیاب از دانه گندم جدا می شود و به یک غلات تبدیل می شود . این ماده ی ارزشمند سرشار از فیبر و مواد مغذی است و مصرف آن به عنوان صبحانه به شدت به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود چرا که سطح قند خون را به آرامی افزایش می دهد . برای مصرف سبوس گندم می توانید با توجه به ذائقه ی شخصی خود آن را با شیر ، ماست ، دارچین و یا انواع توت ترکیب کرده و میل کنید .

 

  • بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی (سبزیجات دارای برگ تیره) :

سبزیجات دارای برگ های تیره رنگ مانند : خیار ، پیاز ، گوجه فرنگی ، فلفل را افراد مبتلا به دیابت می توانند در برنامه ی صبحانه ی خود جای دهند. تهیه ی یک املت مقوی و سالم با ترکیبات بالا ، یکی از لذیذ ترین و بهترین صبحانه مخصوص افراد دیابتی به شمار می رود .

فواید خوردن صبحانه :

  • افرادی که صبحانه نمی خورند نسبت به افرادی که صبحانه می خورند سطح کلسترول خون بالاتری دارند .
  • کنترل قند خون
  • صبحانه مقدار زیادی از کل مواد مغذی لازم روزانه ی بدن شما را تامین می کند .
  • کمک به کاهش وزن و جلوگیری از اضافه وزن و پرخوری ( عدم خوردن صبحانه موجب می شود که در طول روز گرسنه بمانید و همواره احساس ضعف کنید در نتیجه برای جبران فقدان کربوهیدرات بدن ، به غذاها و خوراکی های مضر از جمله : انواع شیرینی ها و غذاهای نا سالم دیگر روی آورید که عامل اصلی اضافه وزن هستند . )
  • خوردن صبحانه به حفظ و کنترل قند خون شما در طول روز کمک بسیاری می کند .

دیابتی ها چه میوه هایی را می توانند بخورند ؟‌

افراد مبتلا به دیابت بهتر است از میوه های سالم و تازه استفاده کنند چرا که میوه های کنسروی و کمپوت ها سرشار از قند افزوده هستند . میوه های خشک نیز نسبت به میوه های تازه از سطح بالای گلوکز برخوردار هستند . افراد مبتلا به دیابت اغلب با گرسنگی کاذب روبه رو هستند از این رو مصرف میوه های تازه در طول روز به خصوص در صبحانه ، بهترین روش برای کنترل اشتها و کنترل قند خون در آن ها است .

فروشگاه نیتالا ارائه دهنده ی محصولات رژیمی و بدون قند ، برای عزیزانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند . نیتالا.

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید