سبک زندگی, سلامتی

بزرگترین فواره شکلات در جهان

بزرگترین فواره شکلات در جهان

بزرگترین فواره شکلات در جهان

در سوئیس تا عجیب ترین بارش برف شکلاتی !!

سوئیس یکی از شهرهای بسیار دوست داشتنی و محبوب میان علاقه مندان به شکلات است . با بارش عجیب برف شکلاتی در این شهر محبوبیت و علاقه مندان به سفر و بازدید از این شهر شکلاتی بیشتر از پیش اوج گرفت . در واقع مگر کسی هم هست که طوفان برفی را که شامل دانه‌های شکلات لینت است، را دوست نداشته باشد؟ شهر سوئیس، به لطف نقص ایجاد  شده در کارخانه شکلات لینت در اولتن شاهد بارش برف شکلاتی بود و رویای بسیاری از  علاقه مندان به دنیای شکلاتی را محقق کرد .اگر مایل هستید راز باراش برف شکلاتی در سوئیس را بدانید ، و با تاریخچه بزرگترین فواره شکلات در جهان آشنا شوید، در ادامه با نیتالا همراه باشید .

بارش برف شکلات

بارش برف شکلاتی در سوئیس:

این اتفاق عجیب سر و صدای زیادی نداشت اما مردم اولتن با ماشین‌هایی پوشیده از یک لایه نازک شکلات مواجه شدند و این مورد دلیلی بود بر این که کارخانه‌ای که بوی ویلی وونکا و شکلات را در کل شهر پخش کرده بود باید تعمیر شود. اما یک سوال مهم ذهن مردم را درگیر کرده بود و آن هم این بود که این برف شکلات از کجا آمد؟لینت یکی از بهترین کارخانه‌های شکلات‌سازی در جهان است و برای ساکنان اولتن در سوئیس، شکلات‌های مرغوب و بسیار خوش طعمی را تولید می کند که نظیر آن ها در کل جهان وجود ندارد . یک روز هنگامی‌ که مشکلی در سیستم HVAC در کارخانه شکلات Lindt * Spruengli به وجود آمد، پوسته‌های کاکائو که فرآیند بو دادن را طی می‌کردند از طریق این سیستم مکیده شده و به دلیل وزش باد شدید در آن زمان در سرتاسرشهر سوئیس پخش شدند و مستقیماً بر روی کاپوت ماشین‌ها ،سقف خانه ها و روی زمین سپید پوش قرار گرفتند!این اتفاق از آن دسته وقایع ساده و معمولی نبود که بشود به راحتی از آن گذشت و تعجب و توجه تمامی شهروندان و رسانه ها را به خود جلب کرد ، از این رو در همان ابتدای ماجرا، کارخانه شکلات‌سازی Lindt  و Spruengli برای ساکنان اولتن بیانیه‌ای منتشر کردند که در آن تایید شده بود که رها شدن گردوغبار کاکائو در هوا کاملاً بی‌ضرر است. آن‌ها همچنین اعلام کردند که برای تمیز کردن خودروهای تمامی شهروندان و هر نوع تمیزکاری و پاک کردن شکلات از روی ماشین ها و وسایل شخصیشان، به ساکنان این شهر هزینه لازم را تمام و کمال پرداخت خواهند کرد. البته که این اتفاق آنقدرها هم ناخوشایند نبود و جمع زیادی از شهروندان چه پیر و چه جوان از دیدن شکلات بر روی زمین و ماشین و سقف خانه‌هایشان خوشحال و شگفت‌زده شدند! در کمال تعجب این اولین حادثه شکلات در اروپا نیست . ورل آلمان، آبشار شکلاتی را دید که بسیار جدی ‌تر از کمی گردوغبار کاکائو بود و مسئله شکلات برای آن‌ها به یک طغیان تبدیل شد که سبب مسدود کردن راه و ایجاد یک لایه کامل از شکلات در خیابان‌ها شد.مقدار شکلات ذوب‌شده‌ای که در سطح شهر دیده می‌شد تقریباً یک تن بود و این در حالی بود که برخی از تکه‌های شکلات خرد می‌شدند و برای پاک کردن مناطق دیگر شهر کمی گرما و نبوغ لازم بود. به‌ طورکلی ضخامت شکلات ریخته شده در شهر تقریباً چهار اینچ بود که ضخیم‌تر از یک آب‌نبات معمولی ​​است. طرفداران Candyland ممکن است با غوطه‌ور شدن در دنیایی پر از شکلات خوشحال شوند و فضایی رویایی رو تجربه کنند اما در اروپا به ‌طور موقت زندگی روزمره تمامی افراد برای مدتی مختل شده بود!

بزرگترین فواره شکلات در جهان

بزرگترین فواره شکلات در جهان  :

بزرگ‌ترین فواره شکلات جهان با حضور راجر فدرر رونمایی شد! این فواره شکلات به ‌تازگی در فروشگاه جدید لینت (Lindt) در سوئیس راه‌اندازی شده است. فواره شکلات موجود در فروشگاه لینت در زوریخ 30 فوت ارتفاع دارد و 1500 لیتر شکلات واقعی در آن، در حال ریختن در یک لیندور Lindor غول‌پیکر است.این شعبه جدید همچنین شامل نمایشگاه‌های تعاملی، بزرگ‌ترین فروشگاه لینت در جهان و فرصتی برای ابداع و تولید شکلات شخصی خودتان است. خانه شکلات لینت 6038.6 مترمربع مساحت دارد و همانطور که گفته شد شامل نمایشگاه تعاملی، بزرگ‌ترین فروشگاه شکلات لینت در جهان و ” کارخانه شکلات” است، اما شاید فواره شکلات موجود در لابی برجسته‌ترین ویژگی آن باشد که تجربه ی رویایی را برای تمامی بازدید کنندگان به ارمغان می آورد .خانه تعالی لینت در 13 سپتامبر افتتاح شد و تنیس‌باز سوئیسی و سفیر لینت راجر فدرر در مراسم رونمایی حضور داشتند. با اثبات این که رویاها واقعاً تحقق می‌یابند، بازدیدکنندگان از مدینه فاضله‌ی لینت می‌توانند با دیدن فواره شکلات به ارتفاع 30 فوت متشکل از یک همزن دستی بزرگ که در بالای دهلیز قرار دارد و از آن 1500 لیتر شکلات واقعی به لیندور غول‌پیکر می‌ریزد، شگفت‌زده شوند. جالب است بدانید که وزن کل این مجسمه سه تن است و بعد از یک پروسه دقیق طراحی و برنامه‌ریزی ساخته ‌شده است.بد نیست بدانید شکلات های خوشمزه با سرعت از طریق لوله‌هایی با طول کلی 308 فوت (93.8 متر) پنهان‌ شده در داخل مجسمه، جاری می‌شود.علاوه بر تلاش برای مقاومت در برابر شیرجه زدن به سرچشمه رویاها، بازدیدکنندگان از خانه شکلات لینت می‌توانند از نمایشگاه‌های چند رسانه‌ای شکلات نیز لذت ببرند تا درباره ریشه دانه کاکائو، تاریخچه فرآیند تولید و میراث فرهنگی این محصول خوشمزه اطلاعات مفید و بسیار جذابی کسب کنند.

 

photo 2023 07 26 13 16 24 7261124401276387356

 

به نظر شما حضور و تماشای نزدیک کدام یک جذاب تر و رویایی تر است ؟؟ بارش برف شکلاتی یا بزرگترین فواره شکلات در جهان ؟؟ قطعا هیچ چیز لذت بخش تر از شیرجه زدن در فواره شکلاتی نیست .  اگر شما نیز از علاقه مندان شکلات هستید اما به سلامت و تناسب اندام خود و عزیزانتان بسیار اهمیت میدهید ، توصیه می شود حتما از فروشگاه بزرگ نیتالا دیدن نمایید . نیتالا بزرگترین عرضه کننده شکلات های رژیمی و بدون قند است که شما می توانید با خیالی کاملا آسوده شکلات دوست داشتنی خود را به طور آنلاین و از هرجایی که هستید، انتخاب کرده و از طعم لذیذ آن نهایت لذت را ببرید . از این که در این مقاله نیز با ما همراه بوده اید بی نهایت متشکریم .نظرات ارزشمند خود را با ما و کاربران دیگر نیتالا به اشتراک بگذارید . نیتالا

 

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید