دیابت, سلامتی

خواص شکر رژیمی چیست ؟

خواص شکر رژیمی چیست ؟

خواص شکر رژیمی چیست ؟

افراد دیابتی باید در طول روز مراقب میزان قند ، شکر و کالری دریافتی از هر وعده غذایی خود باشند و مصرف آن را به حداقل میزان ممکن برسانند ، این موضوع و پرهیز و یا حتی حذف همیشگی شکر از وعده های غذایی برای اکثر این افراد امر دشواری است .امروزه شیرین کننده های مصنوعی به صورت گسترده ای در غذاهای فرآوری شده مورد استفاده قرارگرفته اند؛ از جمله نوشیدنی های شیرین، ژله ها، شیرینیجات، کنسروها و…  .  اغلب پزشکان متخصص به بیماران دیابتی توصیه می کنند که از شکر رژیمی و کم کالری استفاده کنند البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد . شاید این سوال برای شما نیز به وجود بیایید که خواص شکر رژیمی چیست ؟ و چگونه تولید می شود ؟؟ آیا شکر رژیمی ضرری برای افراد دیابتی ندارد ؟؟‌ در ادامه قصد داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم ، پس با نیتالا همراه باشید .

 

photo 2023 07 18 15 02 00 7261124255247499272

 

شکر رژیمی و کم کالری چیست ؟

شکر کم کالری استویا، یک شیرین کننده ی قوی شناخته شده است ؛ چرا که به مراتب از قند و شکر معمولی شیرین تر است، به همین دلیل به هنگام استفاده ،شما به مقدار کمتری از آن نیاز دارید تا طعم شیرین دلخواهتان به وجود بیاید .

ترکیبات تشکیل دهنده شکر رژیمی چیست ؟

شکر رژیمی از دو بخش ایزومالت و سوکرالوز تشکیل شده است؛ که ترکیب این دو ماده سبب به وجود آمدن طعمی بسیار شیرین، ولی بدون کالری و ضرر می‌شود که می‌توان از آن به عنوان یک شیرین کننده رژیمی برای پخت انواع کیک و شیرینی استفاده کرد. قدرت شیرین کنندگی ایزومالت نصف ساکارز (شکر) بوده اما از نظر مزه شبیه شکر است و علاوه بر خاصیت شیرین کنندگی به عنوان “عامل حجم دهنده و ایجادکننده بافت” در مواد غذایی به کار برده می شود و به جای ۹۹/۸ % حجم شکر در محصولات بدون قند کامور استفاده می‌گردد و باعث ایجاد اثرات فیزیولوژیکی می‌گردد. علت اصلی ساخت و افزایش شکر رژیمی و بدون قند ،زیاده روی در مصرف شکر معمولی و افزایش وزن ناشی از آن بود .

خواص شکر رژیمی و کم کالری :

شکر رژیمی از خواص و مزایای بسیاری برخوردار است که  ۹ مورد از آن ها به شرح زیر است :

۱)خواص شکر رژیمی (بهترین کاهش دهنده وزن و تناسب اندام):

شکر رژيمی ارزش غذایی قابل توجهی ندارد اما ارزشمندی آن به علت این است که  حاوی کالری نیست؛این شیرین کننده ها هیچ کالری را به رژیم غذایی اضافه نمی کنند و همین موضوغ سبب کنترل وزن و پیشگیری از چاقی و اضافه وزن می شود.این شیرین کننده برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب هستند ، گزینه بسیار مناسبی است.

photo 2023 07 18 15 02 13 7261124285312270376

 

۲)خواص شکر رژیمی (سلامت دندان ها):

یکی دیگر از خواص شکر رژیمی بهداشت و سلامت دهان و دندان می باشد.با مصرف موادقندی و شکر معمولی، فرآیند شروع  پوسیدگی به این روش است که میکروب‌های محلی موجود در دهان، مواد قندی در دسترس را هضم و تبدیل به اسید می‌کنند و سپس با توجه به شدت اسیدی شدن محیط دندان‌ها، بافت سخت مینای دندان تحت تاثیر اسید حل می‌شود و باعث پوسیدگی دندان ها می شود.اگر می‌خواهید نوشیدنی دیگری به جز آب را امتحان کنید بهتر است فقط از نوشیدنی های بدون شکر یا دارای شکر رژیمی استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کنند. چرا که مصرف شکر و قند های رژیمی و شیرین کننده های مصنوعی، بر خلاف شکر معمولی، تاثیرزیادی بر تخریب و پوسیدگی دندان ها ندارند.

photo 2023 07 18 15 02 05 7261124293902204960

۳)خواص شکر رژیمی (پیشگیری از دیابت نوع ۲):

با استفاده از شکر رژیمی و کم کالری و عدم استفاده از شکر معمولی، شما عزیزان می توانید از افزایش مقاومت سلول های بدن به اثرات انسولین جلوگیری کنید ، تا بدن مجبور نشود برای محافظت از خود در برابر اثرات مخرب قند، انسولین بیشتر تولید کند. تا این تولید انسولین اضافه، آغاز فرایند ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ را پیش رو نداشته باشد.

 

۴)خواص شکر رژیمی (حفظ سلامت قلب و کاهش فشار خون)

یکی دیگر از خواص شکر رژیمی استویا کاهش فشار خون است؛شکر دیابتی، با کاهش فشار خون، رگ های خونی را شل می کند سطح قند خون را کنترل میکند و باعث تقویت سیستم قلبی عروقی شده و نقش بسیار مهمی در کاهش خطر بزرگ شدن قلب ناشی از فشارخون بالا دارد.در نتیجه مصرف شکر کم کالری به جای شکر معمولی سلامت قلب شما را حفظ می کند و تا حد زیادی از بروز سکته های مغزی و  قلبی جلوگیری می کند.

 

۵)خواص شکر رژیمی (کاهش خطر ابتلا به سرطان ):

یکی دیگر از خواص شکر رژیمی خاصیت ضدالتهابی آن است؛ که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده است.شکر رژیمی استویا دارای خاصیت ضدسرطانی می باشد که امکان دارد تا ۲۳درصد سبب کاهش سرطان لوزالمعده شود و رشد سلول های سرطانی را در بدن کاهش میدهد.

 

۶) خواص شکر رژیمی (درمان دیابت):

شکر رژیمی می تواند جایگزین مناسب شکر برای افراد دیابتی باشد. شکر کم کالری؛ برخلاف شکر و قند معمولی، جزء منابع کربوهیدراتی نیست و سطح قند خون را به طور لحظه ای افزایش نمی دهد.با خرید محصولات کم کالری و شکرهای رژیمی استویا می توانید برای مصرف روزانه خود از طعم شیرین آن لذت ببرید و بیماری دیابت خود را نیز کنترل و درمان کنید.

 

۷)خواص شکر رژیمی (پاکسازی کبد):

شیرین کننده رژیمی stevia یک دیورتیک طبیعی است که به سم زدایی و پاکسازی کبد و بدن کمک می کند.به دلیل این که شکر دیابتی قند اضافه ندارد، مصرف آن برای عموم توصیه می شود؛ بنابراین قند اضافه ای وجود ندارد که باعث تبدیل قندها به چربی شود و در اثر مرور زمان این چربی ها در کبد انباشته نمی شوند، درنتیجه از ابتلا به بیماری های کبدی همچون کبد چرب جلوگیری می کند .

 

۸) خواص شکر رژیمی(بهبود عملکرد و سلامت ماهیچه):

شکر رژیمی استویا و دیگر شیرین کننده های محصولات استویا حاوی مقداری پتاسیم و منزینیم می باشند؛ با مصرف شکر رژیمی به جای شکر معمولی، پتاسیم موجود دراین شکر کم کالری ( رژیمی ) می تواند باعث بهبود سلامت و عملکرد ماهیچه ها و حفظ فشارخون شما گردد.

 

۹)خواص شکر رژیمی (درمان عفونت های قارچی):

شکر رژیمی برای درمان عفونت قارچی بسیار موثر بوده و بر روی عفونت های دهان ، که در برروی زبان و یا دستگاه تناسلی رشد می کند، تاثیر میگذارد.

خواص شکر رژیمی چیست ؟

شکر رژیمی کامور :

این محصول توسط اولین تولید کننده محصولات بدون قند در ایران( شرکت کامور) تولید می شود.محصولات برند کامور در سراسر کشور و در چندین کشور در خاورمیانه به فروش میرسد .
شما عزیزان می توانید محصولات با کیفیت کامور، از جمله شکر رژیمی و بدون قند کامور را از فروشگاه بزرگ نیتالا خریداری نمایید.از همراهی شما متشکریم . نیتالا.
ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید