سلامتی

معرفی انواع مدل های شکلات + عکس

معرفی انواع مدل های شکلات + عکس

معرفی انواع مدل های شکلات + عکس

امروزه شکلات به دلیل تنوع بالا و طعم فوق العاده ای که دارد از محبوبیت جهانی برخوردار است . تنوع بالای شکلات ها ، با طعم و ترکیب خاص و متفاوتی که دارند ؛ انتخاب سریع شکلات را برای ما دشوار ساخته است . نیتالا در این مقاله قصد دارد با معرفی و تهیه ی لیستی از انواع شکلات متنوع موجود در بازار به شما در انتخابی راحت و مناسب باتوجه به علاقه شخصیتان کمک کند . در ادامه با ما همراه باشید .

معرفی انواع مدل های شکلات + عکس

شکلات تلخ :

شکلات تلخ فاقد شیر یا هرگونه مواد شیری است به همین دلیل دارای طعم خشک و تلخی است . این شکلات به شکلات شیرین نشده نیز معروف است . طبق تحقیقات صورت گرفته ۳۵ درصد مردم جهان ، شکلات تلخ را به انواع دیگر شکلات ارجعیت می دهند . ترکیب اصلی شکلات تلخ : دانه های کاکائو ، لسیتین ، شکر و طعم دهنده هایی مانند وانیل است . اکثر افراد مبتلا به دیابت و یا افرادی که به دنبال رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن هستند به مصرف شکلات تلخ رو می آورند چرا که شکلات تلخ از درصد بسیار ناچیزی شکر برخوردار است که مصرف آن برای افراد دیابتی مضر نیست ، همچنین منبع غنی شده از آنتی اکسیدان ها و مواد مغزی از جمله : فیبر ، آهن ، مس ، فسفر ، پتاسیم و … است . مصرف شکلات تلخ جریان و فشار خون در بدن را تنظیم می کند .

انواع شکلات تلخ :

  • شکلات نیمه شیرین : این شکلات به دلیل داشتن درصد بیشتر مواد قندی ، طعم آن کمی شیرین تر است . در مقایسه با شکلات تلخ اگر به عنوان مثال شکلات نیمه شیرین از ۳۰ درصد قند برخوردار باشد ، درصد قند موجود در شکلات تلخ معمولا بین ۵ تا ۱۰ درصد است . میزان کاکائو موجود در شکلات های تلخ ، بیشتر از انواع نیمه شیرین است . دارای ۳۵ درصد کاکائو است.
  • شکلات تلخ ، شیرین : شکلات تلخ و شیرین نسبت به شکلات نیمه شیرین از قند کمتری برخوردار است . شکلات تلخ و شیرین دارای حداقل ۵۰ درصد کاکائو است و رنگی عمیق و تیره دارد .

 

معرفی انواع مدل های شکلات تلخ

شکلات شیری :

در مقایسه با شکلات تلخ ، شکلات شیری ؛ طعم و سبک متفاوت و شیرین تری دارد . شکلات شیری از ترکیب شکلات تلخ با مقدار کمی کاکائو و میزان زیادی شکر به علاوه ی یک نوع محصول شیری ( پودر شیر یا شیر جوشانده و یا شیر غلیظ شده ) تشکیل می شود . ترکیبات و موادشیمیایی موجود در شکلات شیری از جمله : کافئین ، تیروزین ، تریپتوفان و تئوبرومین سبب انتقال حس خوب، شادی و نشاط و تقویت روحیه ی شما خواهد شد . شکلات شیری آب شده را می توان برای پخت و تهیه ی انواع دسرها ترکیب و استفاده کرد و از طعم لذیذ و شگفت انگیز آن بهره برد .

معرفی انواع مدل های شکلات شیری

شکلات پوششی ، شکلات کوورتور :

کوورتور couverture chocolate به بهترین و بالاترین کیفیت شکلات گفته می شود . برخلاف شکلات معمولی ، شکلات کوورتور از بهترین بافت برخوردار است و آن هم به دلیل برخورداری از میزان بالای کره کاکائو در آن است . ترکیبات این شکلات برگرفته از : مواد جامد کاکائو، کره کاکائو ، شکر و مواد افزودنی مثل : پودر شیر ، وانیل ، لسیتین سویا است . برای به نمایش گذاشتن بافت بی نقص و دلپذیر آن اغلب به صورت شکلات آب شده برای تزئین انواع کیک ها و دسرها استفاده می شود . همچنین برای تهیه ی ترافل ، شکلات خوشه ای ، شکلات barks ، میله های شکلاتی و حتی تهیه ی آبنبات های خانگی می توان از شکلات کوورتور استفاده کرد .

 

شکلات سفید :

شکلات سفید از رنگ قهوه ای و تیره ای برخوردار نیست و با انواع دیگر شکلات تفاوت دارد . ماده ی اصلی در تهیه ی شکلات سفید ، کره کاکائو است که با موادی مانند : شیر ، چربی شیر ، لسیتین و شکر مخلوط می شود و شکلات متفاوت و بسیار خوش طعمی را به وجود می آورد . کارخانه Nestle  در دهه ۱۹۳۰ برای اولین بار به تولید شکلات سفید پرداخت و از آن پس تا به کنون توانست اعتبار و محبوبیت جهانی بسیاری را ازان خود کند . شکل منحصر به فرد شکلات برای اولین بار به شکل میله های شکلاتی و با نام Galak تهیه و عرضه شد ؛ از آن پس این شکلات خامه ای شیری خوش طعم در چندین کشور مختلف عرضه و دردسترس همگان قرار گرفت .

پودر کاکائو :

پودر کاکائو از ۱۰۰ درصد کاکائوی خالص بدست می آید . معمولا بسیار تلخ است اما استفاده از آن به دلیل اینکه به آسانی با خمیر مخلوط می شود و درصورت استفاده از پودر کاکائو نیاری به چک کردن مداوم شکلات در حال ذوب برای جلوگیری از احتمال سوختن آن نیست .

 

شکلات کامپاند ، شکلات ترکیبی / مرکب :

شکلات مرکب ، به شکلاتی گفته می شود که از مخلوط کاکائو ، شیرین کننده ها و چربی های گیاهی تهیه می شود . این شکلات به دلیل استفاده از چربی های گیاهی برای ساخت آن ، نسبت به بقیه ی شکلات ها از قیمت ارزان تری برخوردار است . برای تهیه ی شکلات های مرکب از روغن پالم یا روغن نارگیل به جای کره کاکائو که از قیمت بالاتری برخوردار است ، استفاده شده است . از نظر شکل و بافت ، ممکن است شبیه به شکلات کوورتور به نظربرسد اما از لحاظ طعم ، از یکدیگر بسیار متفاوت اند . تفاوت مهم آن ها این است که شکلات کوورتور از درصد بالایی کره کاکائو برخوردار است و بافتی نرم تر و خوش طعم تری دارد . شکلات مرکب به علت بافت نازکی که دارد ، اغلب به عنوان روکش شکلاتی آبنبات ها ، روکش شکلات قنادی ها استفاده می شود .

معرفی انواع مدل های شکلات + عکس

شکلات آلمانی شیرین :

شکلات شیرین بیشتر از هرنوع شکلات دیگر دارای قند است بنابراین برای افراد دیابتی و افرادی که در رژیم غذایی هستند مناسب نیست ، این افراد بهتر است از شکلات های رژیمی و بدون قند و یا شکلات تلخ استفاده کنند . شکلات شیرین به شکلات شیرین قنادی نیز معروف است . این شکلات اولین بار توسط ساموئل ژرمن ساخته شد تا کار نانوایان را راحت تر کند ،( و مرحله ی مخلوط کردن شکلات با شکر را تسریع ببخشد . )

 

شکلات روبی (یاقوتی) :

شکلات  روبی Ruby chocolate به دلیل رنگ صورتی زیبایش نزد بسیاری از کاربران ، از محبوبیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از مراسمات و مهمانی ها از آن استفاده می کنند . شکلات روبی اولین بار توسط شرکت کاکائو بلژیکی سوئیسی باری کالباتو در سال ۲۰۱۷ رسما رونمایی شد . آنچه شکلات صورتی رنگ روبی را از سایر شکلات ها متمایز می کند این است که به طور طبیعی و بدون استفاده از مواد افزودنی و رنگ های خوراکی تولید می شود . دانه های کاکائوی این شکلات فقط در برزیل ، اکوادور و ساحل عاج کشت می شوند . طعم شکلات روبی میوه ای و کمی ترش و ترد است .

 

خوشمزه ترین شکلات های رژیمی و بدون قند را میتوانید از سایت نیتالا خریداری کنید و از طعم دلچسب و لذیذ آن ها نهایت لذت را ببرید . نیتالا

ویکیپدیا

دیدگاهتان را بنویسید