سلامتی

شکلات از چه زمانی به نشانه ای برای ابراز محبت تبدیل شد ؟

شکلات از چه زمانی به نشانه ای برای ابراز محبت تبدیل شد ؟

شکلات از چه زمانی به نشانه ای برای ابراز محبت تبدیل شد ؟

انتخاب یک هدیه ی مناسب و در عین حال زیبا ، امری دشوار است . شکلات قرن ها است که به عنوان یک هدیه ی با ارزش و خوش طعم و به یادماندنی تبدیل شده است . شکلات از جمله چیزهایی است که به عنوان نشان دادن محبت افراد به یکدیگر امروزه در بسیاری از کشورها مرسوم شده است ، به طوری که همواره شاهد این هستیم که افراد زیادی برای نشان دادن عشق و محبت خود به دیگران ،در مناسبت های مختلف از شکلات های خوش طعم و لذیذ استفاده می کنند . اما تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که از چه زمانی شکلات به عنوان هدیه دادن و ابراز محبت تبدیل شده است ؟؟ در این مقاله از نیتالا قصد داریم به پاسخ به این سوال و همچنین بررسی اهمیت و تاریخچه ارزشمند شکلات بپردازیم ، اگر شما نیز مشتاق هستید در خصوص این موضوع اطلاع بیشتری کسب کنید ، در ادامه با ما همراه باشید.

شکلات

تاریخچه شکلات:

کاکائو که مهم ترین ماده ی تشکیل دهنده ی انواع شکلات است اولین بار در آمریکای میانه یافته شد. در قرن ها پیش از دانه کاکائو جهت تهیه ی نوشیدنی های متنوع و طعم دار کردن غذاهای خود استفاده می کردند . در گذشته بسیاری از قبایل برای داد وستد کردن و دریافت لباس و کالای موردنیاز خود از دانه های کاکائو استفاده می کردند . دانه ی شکلات به قدری ارزشمند تلقی می شد که در میان برخی از قبایل یک ماده ی مقدس از جانب خدایان و حتی در میان برخی دیگر به عنوان غنائم جنگی به حساب می آمد . در تمدن مایاها و آزتک ها یک نوشیدنی کاکائویی تهیه کرده بودند و باکمی شکر و عسل و چاشنی گل آن را شیرین و خوش طعم تر می کردند . آن ها از این نوشیدنی ارزشمند و فوق العاده در بسیاری از مناسبات خود به ویژه در مراسمات خاستگاری خود ، استفاده می کردند تا به اعتقاد آن ها مذاکرات خاستگار با پدر دختر با ذائقه و طعم خوشایندی پیش رود . علارغم این که استعمارگران اروپایی در آغاز به کاکائو بد بین بودند اما طولی نکشید که آن ها نیز به شکلات روی آورند و دامنه های کاکائو را به وطن سبز خود بردند . با ورود کاکائو در اروپا ، ابتدا در میان خاندان سلطنتی مرسوم شد و در مراسمات مهم خاندان سلطنتی و ثرتمندان اروپا سرو میشد . اما به تدریج توانست توجه مردم عادی را نیز به خود جلب کند .

برندهای معروف شکلات خارجی

شکلات ، یک خوراکی عاشقانه !!

شکلات حاوی تئوبرومین و کافئین است که هر دو عاملی مهیج هستتد و انرژی افراد را دو چندان می کنند .ویکتوریایی ها شکلات را به عنوان یک خوراکی عاشقانه می دانستند و آن را به عزیزان زندگی خود هدیه می دانند . آن ها هدیه دادن شکلات را به ویژه در روز ولنتاین تثبیت کردند . این ریچارد کادبری بنیان گذار مشهور شرکت شکلات سازی انگلیس بود. این ریچارد کادبری در سال ۱۸۶۱ با یک ایده ی درخشان و خارق العاده نهایت عشق را در شکلات های خود گنجاند . ایده ی او به این صورت بود که شکلات های تولید شده را در جعبه ی قلبی شکل قرار داد تا حتی پس از مصرف شکلات و اتمام آن ها نیز، جعبه ی آن به یادگار بماند و عاملی برای ثبت خاطرات زیبا و به یاد ماندنی باشد.در کشورهای مختلفی مانند آمریکا به عنوان ابراز عشق و محبت اکثر خانم ها وآقایون به یکدیگر شکلات هدیه می دهند اما جالب است بدانید که در کشور ژاپن هدیه دادن شکلات توسط خانم ها برای آقایان مرسوم است . ریشه ی این موضوع به قنادی برمی گردد چرا که در سال ۱۹۵۰ شکلات های قلبی شکل قلبی شکل به عنوان راهی جهت اعتراف عشق خانم های ژاپنی ، در بازار عرضه شدند و آقایان نیز یک ماه بعد در روز سفید فرصتی جهت ابراز عشق خود پیدا می کردند .

شکلات از چه زمانی به نشانه ای برای ابراز محبت تبدیل شد ؟

شکلات ، هدیه ای ارزشمند واما خوش طعم  ! :

شکلات در هر طرحی که باشد به طور طبیعی وسوسه برانگیز است . تنها مشاهده کردند تصویر شکلات لذیذ پیچیده شده در بسته های زیبای شکلات کافی است تا هرکسی را بتواند وسوسه کند . جذاب ترین قسمت هدیه گرفتن ، بازکردن بسته بندی آن و دیدن شکلات های پنهان شده در بسته بندی است . برای هر سلیقه ای یک نوع شکلات وجود دارد . خوشبختانه امروزه شکلات در طعم ها و تنوع بسیار بالایی عرضه می شود . همین موضوع شرایط را برای شما جهت انتخاب یک شکلات مناسب برای هدیه دادن را آسان تر می کند. شما می توانید با توجه به سلیقه ی شخص مورد نظرتان شکلات تلخ ، آلبالویی ، کاراملی و شیری و .. را تهیه کنید .

خواص شکلات برای سلامتی !!

شکلات به ویژه شکلات های تلخ برای تنظیم فشارخون و سلامت قلب بسیار مفید هستند و از خطراتی همچون : ابتلا به آلزایمر و سکته ی مغزی و قلبی جلوگیری می کند .

افتتاح اولین کافه شکلات :

درسال ۱۶۴۶ پس از راه یافتن شکلات به آلمان یک دکتر انگلیسی به نام /سرهنس سوان/ با سفر به آمریکای مرکزی توانست شکلات را در سال ۱۶۵۰ به انگلیس ببرد . او دستور تهیه ی نوشیدنی شکلات را که به آن مقداری شیر اضافه شده بود را نوشت اما با استقبال قابل توجهی روبه رو نشد . در سال ۱۶۵۷ در لندن اولین خانه شکلات (کافه شکلات )به وسیله ی یک فرد فرانسوی افتتاح شد . در این کافه شکلات ، نوشیدنی شکلات سرو می شد. توسعه و گسترش این کافه شکلات باعث شد که مردم در اطراف آن خانه ها و مکان های لوکسی بسازند که به محلی بسیار زیبا و شیک و آرام ؛ مناسب گفتگو کردن و نوشیدن و خوردن شکلات و گذراندن اوقات فراغت بسیاری  از افراد بود.

برندهای معروف شکلات خارجی

مشهورترین خانه شکلات :

درسال ۱۶۹۳ (درست اواخر قرن ۱۸) مشهورترین خانه شکلات Whites chocolatehouse افتتاح شد و محل رفت و آمد  بسیاری از نجیب زادگان و ثروتمندان قرارگرفت .

 

شما  نیز می توانید از مرغوب ترین شکلات های رژیمی و بدون قند آن هم با طعم های لذیذ و متنوع برای هدیه دادن به عزیزانی که به سلامتی و نشاط آن ها اهمیت می دهید ، استفاده کنید. فروشگاه نیتالا با ارائه انواع شکلات و تنقلات رژیمی و بدون قند مناسب افراد دیابتی و افرادی که به دنبال رژیم غذایی سالم هستند ، به شما در این راستا کمک خواهد کرد. با آرزوی سلامتی برای تمامی شما عزیزان. نیتالا.

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید