سلامتی

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

۸ خواص کره بادام زمینی برای سلامتی :

کره بادام زمینی یک خوراکی خوش طعم و محبوب درمیان مردم است که تقریبا بیش از ۱۳۱ سال است که در کنار خوراکی های دیگر مصرف میشود. کره بادام زمینی به علت تاثیرچشم گیرآن درکاهش وزن از طرفداران بسیاری برخوردار است. اما مصرف آن برای چه افرادی مناسب است ؟؟

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

فواید کلی کره بادام زمینی در سلامتی:

  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • کاهش عفونتهای قارچی و ویروسی
  • کاهش فشار خون
  • کاهش احتمال بیماری های قلبی

کره بادام زمینی یک کره تهیه شده از بادام زمینی بوداده است، که بیشتر در وعده های صبحانه ومیان وعده مورد استفاده عموم مردم قرار میگیرد. میزان زیاد چربی های غیراشباع شده ، پروتئین، منیزیم، پتاسیم و … موجود در کره بادام زمینی آن را به یکی از خوراکی های مقوی و مناسب کاهش وزن تبدیل کرده است. البته امروزه کره بادام زمینی را با مواد دیگری نیز تولید می کنند. این خوراکی لذیذ که با شیره انگور تهیه می شود،علاوه بر اینکه از مواد مغذی و مفید برای بدن برخوردار است، برای تنظیم قند خون نیز به ویژه در شروع روز، یعنی صبح ها بسیار موثر است.

انواع خواص کره بادام زمینی :

1)خواص بادام زمینی برای لاغری:

افرادی که به دنبال کاهش وزن و خوراکی هایی با کالری محدود هستند، باید بدانند که کره بادام زمینی بهترین انتخاب برای آن ها خواهد بود. چربی های تک اشباع نشده و پروتئین موجود در کره بادام زمینی باعث کاهش اشتها در افراد و انتقال احساس سیری به آن ها میشود. اما در عین حال هر آنچه که در طول روز از مواد مغذی را باید دریافت کنند را به بدن آن ها میرساند.

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

2) خواص کره بادام زمینی برای جلوگیری از بیماریهای قلبی:

مصرف کره بادام زمینی برای تقویت و بهبود سلامت قلب مفید است . استفاده از تنها ۳۰ گرم کره بادام زمینی به کاهش میزان مرگ و میر افراد کمک می کند ؛ چراکه انواع آجیل به ویژه بادام زمینی سرشار از چربی تک غیر اشباع، چربی چند غیراشباع ، آنتی اکسیدان، پتاسیم، فیبر و… است. این چربی های غیر اشباع سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهند و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش می دهند.

3) خواص کره بادام زمینی برای کودکان :

مصرف پروتئین در وعده های غذایی روزانه برای رشد کودکان یک امر ضروری است . از این رو توصیه می شود کودکانی که به کره بادام زمینی حساسیت ندارند ، به میزان متناسب در روز کره بادام زمینی میل کنند چرا که کره بادام زمینی سرشار از پروتئین ها است .

4) خواص کره بادام زمینی بر کاهش فشار خون:

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی
پتاسیم موجود در کره بادام زمینی، سبب انقباض عضلات و همچنین سبب کاهش فشار خون میشود. از جمله فواید دیگر موجود در کره بادام زمینی پیشگیری از از سنگ صفرا و حفظ سلامت استخوان هاست. ویتامین K موجود در بادام زمینی به فرایند جذب مواد مغذی  لازم برای بدن، کمک می کند. این ویتامین همچنین با انتقال کلسیم در سرتاسر بدن به سلامت استخوان ها کمک کرده و می تواند برای لخته شدن طبیعی خون ضروری باشد.

5)خواص کره بادام زمینی برای ورزشکاران :

مصرف کره بادام زمینی به همراه کمی عسل در میان وعده ی دوره ی حجم دهی و عضله سازی بدنسازان بسیار موثر است . اکثر ورزشکاران در وعده ی صبحانه نیز از کره بادام زمینی استفاده می کنند . مصرف کره بادام زمینی ، پروتئین ، فیبر و چربی لازم را به بدن ورزشکاران منتقل می کند و انرژی آن ها را در طول روز حفظ می کند . منزیم موجود در کره بادام زمینی معجزه می کند ، از جمله تاثیرات آن می توان به : تنظیم دمای بدن ، تولید انرژی لازم در طول روز ، تشکیل ماهیچه ها ،سم زدایی بدن اشاره کرد . ورزشکاران بدانند که در هر ۲قاشق غذا خوری کره بادام زمینی ؛ ۱۷۹ گرم پتاسیم وجود دارد که سبب تسکین درد و گرفتگی عضلات می شود .

6) خواص کره بادام زمینی برای آقایان:

مصرف کره بادام زمینی به علت برخورداری از انواع مواد معدنی و ویتامین E ،خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. همچنین وجود آل آرژنین در این خوراکی بسیار مفید، سبب رفع و درمان سایر مشکلات جنسی آقایان می شود و از اختلالات ناباروری در مردان نیز جلوگیری می کند.

7)خواص بادام زمینی برای زنان باردار:

کره بادام زمینی دارای ۲۸ میلی گرم فولیک اسید است . فولیک اسید ویتامین مورد نیاز دوران بارداری است که از نقص های مادرزادی جلوگیری می کند و نقش موثری در شکل گرفتن کامل جنین دارد . از دیگر فواید مصرف کره بادام زمینی می توان به رساندن ویتامین پروتئین موردنیاز به جنین و مادر اشاره کرد .

8)خواص بادام زمینی در زیبایی و ضد پیری پوست صورت :

کره بادام زمینی سرشار از ویتامین Eاست . همانطور که می دانید ویتامین E در پیشگیری از بیماری قلبی ، سرطان ، زوال عقلی و اختلالات بینایی موثر است . ویتامین E همچنین از آنتی اکسیدان برخوردار است که به محافظت پوست در مقابل رادیکال های آزاد اشعه ماورابنفش کمک می کند . آنتی اکسیدان های موجود در آن فرآیند لیفت کردن و زیبایی و بدون چین و چروک نگه داشتن پوست صورت را بهبود می بخشد .

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

در هر ۲ قاشق کره بادام زمینی ۷ گرم پروتئین وجود دارد. از این رو توصیه می شود افرادی که به دنبال رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن هستند، در وعده های خود فقط ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی میل کنند. همچنین برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، با توجه به توصیه پزشک و میزان قند خون هر فرد ، مصرف روزانه ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی برای کنترل سطح خون این افراد مفید است. البته نباید از بالا بودن کالری موجود در کره بادام زمینی و مضرات آن غافل شد. افراد مبتال به دیابت نوع ۲ میتوانند برای جلوگیری از خطرهای احتمالی ناشی از مصرف مکرر کره بادام زمینی، از کره بادام زمینی بدون قند و رژیمی استفاده کنند که مناسب افراد دیابتی و رژیمی می باشد. در فروشگاه  بزرگ نیتالا به انواع کره بادام زمینی بدون قند و رژیمی و همچنین بسیاری از محصولات ارگانیک مخصوص افراد دیابتی ، کم کالری و در عین حال خوش طعم دیگر دسترسی خواهید داشت.

عوارض کره بادام زمینی:

مصرف بیش از حد کره بادام زمینی، اثرات مخربی از خود برجای خواهد گذاشت و در برخی افراد منجر به ریفالکس معده میشود. بنابراین توصیه میشود به میزان مناسب و صحیح از آن میل کنید.

امیدواریم مطالعه این مقاله در خصوص فواید کره بادام زمینی و همچنین مضرات آن ، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد و رعایت این نکات در حفظ سلامتیتان موثر واقع شود. فروشگاه اینترنتی نیتالا .

ویکیپدیا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید