سلامتی

خواص عسل برای افراد دیابتی !!

خواص عسل برای افراد دیابتی !!

خواص عسل برای افراد دیابتی !!

عسل در زمینه ی پیشگیری از دیابت و درمان زخم معده های دیابتی بسیار کارساز و موثر است . اما آیا تمامی افراد مبتلا به دیابت و خواهان کاهش وزن میتوانند به میزن یکسان به خوردن عسل بپردازند ؟؟در این مقاله از نیتالا به تاثیر مصرف عسل بر کاهش وزن و خواص عسل برای افراد دیابتی خواهیم پرداخت ، پس تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید .

خواص عسل برای افراد دیابتی !!

آیا خوردن عسل برای افراد دیابتی مفید است ؟

طبق آزمایش های صورت گرفته ، اگر بیماران دیابتی عسل طبیعی را در وعده های غذایی خود جای دهند و آن را جایگزین شکر و دیگر شیرین کننده های مصنوعی قرار دهند ؛ قند خون آن ها پایین آمده و به حالت عادی باز می گردد . چرا که عسل حاوی یک ماده ی اکسید کننده ای است که فرآیند جذب قند در خون را آسان تر می کند و از بالا رفتن درصد خون جلوگیری می کند همچنین خاصیت ضدالتهابی نیز دارد . جالب است بدانید که عسل به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند و دستگاه گوارش شما را سم زدایی و پاک می کند و سبب خارج شدن تمامی مواد زائد و سمی از بدن می شود . مصرف صحیح و به اندازه ی عسل در رژیم غذایی به جلوگیری از ابتلا به بیماری های مربوط به سندروم متابولیک از جمله : چاقی ، دیابت و فشارخون بالا ، کمک بسزایی می کند . جایگزین کردن کامل عسل به جای مصرف شکر ، خطر ابتلا به دیابت را ۷۰ درصد کاهش میدهد به همین دلیل همواره به خانواده ها توصیه می شود که به منظور جلوگیری از ابتلا به دیابت ، در برنامه ی غذایی خود عسل را جایگزین شکر کنند. توجه داشته باشید که بیماران دیابتی بهتر است قبل از اضافه کردن عسل به رژیم غذایی خود و مصرف آن ، آزمایش خون انجام بدهند تا پزشک با توجه به وضعیت فعلی بیمار و نتیجه ی آزمایش ، میزان مجاز مصرف عسل را برای آن ها معین کنند .

نمونه های عسل با فروکتوز بالا :

  • شاه بلوط
  • اقاقیا
  • توپلو
  • آویشن
  • کالونا

 

خواص عسل برای افراد دیابتی !!

عسل یک درمان فوق العاده برای بیماران دیابت نوع ۲ :

  • دیابت نوع ۱ :

این دیابت به انسولین وابسته است و یک بیماری خود ایمنی تلقی می شود . علائم آن اغلب با : خشکی دهان ، تشنگی مفرط ، کاهش وزن ، گرسنگی مداوم ، بی حالی ظاهر میشوند . مصرف صحیح و به اندازه ی عسل برای این گروه هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد .

  • دیابت نوع ۲ :

این دیابت به انسولین وابسته نیست و یک نوع اختلال متابولیک بشمار می رود که توسط مقدار بالای قند خون در شرایط مقاومت انسولینی و کاهش نسبی مقدار انسولین شناخته می شود . علائم دیابت نوع ۲ : تکرار ادرار ، تشنگی بیش از حد و همیشگی ، گرسنگی مداوم است . تقریبا ۹۰ درصد افراد مبتلا به بیماری دیابت جزء بیماران دیابت نوع ۲ هستند . طبق تحقیقات انجام شده بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ عسل های دارای فروکتوز بالا ( ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری) در روز ، برای این افراد با مشکلی همراه نخواهد بود.

 

میزان مصرف عسل خام و طبیعی برای بیماران دیابتی :

بزرگسالان : ۳ تا ۵ قاشق غذا خوری در روز

  • صبح : ۱ قاشق غذاخوری عسل به همراه میوه یا ماست . با این روش ذخیره موجود گلیکوژن کبد به سرعت افزایش می یابد و در طول شب مورد استفاده مغز قرار می گیرد .
  • قبل از خواب : ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری . این مقدار به پر شدن ذخیره سوختی که مغز در طول شب مصرف می کند کمک می کند و از ترشح کورتیزول و آدرنالین از غدد فوق کلیوی جلوگیری می کند .
    • در طول روز : درصورتی که فرد فعالی هستید ۱ یا ۲ قاشق غذایی دیگر به همراه میوه میان وعده یا غذاهای پخته شده خود اضافه کرده و میل کنید .
    • اگر تحرک زیادی ندارید ، مقدار عسل را بیشتر از یک قاشق نکنید .

( کودکان ) میزان مصرف عسل برای کودکان بستگی به وزن و میزان فعالیت آنها بستگی دارد .

  • وزن ۱۵ گرم : روزانه یک قاشق غذا خوری
  • ۳۰ کیلویی : روزانه ۲ قاشق غذا خوری

 

خواص عسل برای افراد دیابتی !!

عسل طبیعی کامور مناسب افراد دیابتی :

۷۰ درصد عسل از کربوهیدرات تشکیل شده است . تقریبا یک قاشق غذاخوری عسل از ۱۷ گرم کربوهیدرات برخوردار است .عسل طبیعی کامور که نسبت به بقیه ی عسل ها از گلوکز کمتر و فروکتوز بیشتری برخوردار است برای افراد مبتلا به دیابت مفید تر است  چرا که افراد دیابتی در خون خود از گلوکز اضافی برخوردارند . گلوکزها برای جذب نیازمند به انسولین هستند ، اما فروکتوزها مکانیزم جذب کاملا متفاوتی دارد و برای جذب به انسولین احتیاجی ندارند . عسل بدون قند و رژیمی کامور ، یک عسل طبیعی با مقدار ساکارز ۳ درصد ، فروکتوز بالا و گلوکز پایین است که ویژه ی افراد دیابتی و دوست داران سلامت تولید و عرضه شده است .

 

تاثیر شگفت انگیز عسل بر لاغری :

عسل به متابولیسم بدن کمک می کند و  سبب سوختن بیشتر و سریع تر چربی ها می شود . عسل به علت داشتن میزان بالای فروکتوز ، دارای شاخص گلیسمی پایین است . طبق مطالعات بسیاری که در این خصوص صورت گرفته است ، مصرف عسل طبیعی نقش بسیار موثری در کاهش وزن بدن دارد . عسل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن است ، با مصرف عسل تاثیر چشم گیری در افزایش انرژی خود مشاهده خواهید کرد ، همچنین عسل سبب تقویت ایمنی بدن شما نیز می شود .  برنامه ی غذایی مناسب کاهش وزن ، برنامه ای است که بیشتر بر کاهش میزان کالری دریافتی بدن تمرکز می کند ، این به معنای محدودیت غذایی کامل و غذا نخوردن و جلوگیری از ورود کالری به بدن نیست . برای داشتن رژیم غذایی سالم و کم کالری باید کالری های دریافتی روزانه خود را کاهش دهید . پیشنهاد ما استفاده از عسل های رژیمی و بدون قند و جای دادن این وعده غذایی دلچسب و مقوی در صبحانه و میان وعده است که علاوه بر برخورداری از کالری و قند بسیار کم و ناچیز سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز می شود . این صبحانه و میان وعده ی خوش طعم و مفید را می توانید از هر مکانی که هستید به آسانی از فروشگاه آنلاین و معتبر نیتالا خرید کنید و نوش جان کنید .

نکته ی خرید :

قند معمولی ( ساکارز) عسل طبیعی زیر ۵ درصد است . به هنگام خرید عسل دقت داشته باشید که عسل مورد نظر حتما طبیعی باشد چرا که عسل های تقلبی از میزان ساکارز بالایی برخوردار هستند و ممکن است مصرف زیاد آن مشکلات جبران ناپذیری را برای افراد دیابتی ایجاد کنند .

 از همراهی پر مهر شما سپاس گذاریم . فروشگاه اینترنتی نیتالا .

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید