سبک زندگی, سلامتی

بهترین شیرین کننده چای برای دیابتی ها چیست ؟!

بهترین شیرین کننده چای برای دیابتی ها

بهترین شیرین کننده چای برای دیابتی ها چیست ؟!

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم خوش طعم و آرامش بخش ایرانی است که بسیاری از ما اغلب ساعات روز یا حداقل یکبار در روز را به نوشیدن آن می پردازیم . اگر گمان می کنید که هیچ جایگزینی برای شکر معمولی و قند وجود ندارد سخت در اشتباهید . چرا که با جایگزین کردن شیرین کننده های طبیعی بسیاری می توان مصرف استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را کاهش و حتی حذف کرد . اما بهترین شیرین کننده چای که افرادی که مبتلا به دیابت هستند می توانند میل کنند چه چیزهایی هستند ؟ در ادامه فروشگاه نیتالا عرضه کننده محصولات ارگانیک رژیمی و بدون قند ، به پاسخ این سوال و روش های کنترل و کاهش شکر معمولی و مضر خواهد پرداخت پس تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید و در صورت لزوم این اطلاعات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

بهترین شیرین کننده چای برای دیابتی ها

  • بهترین شیرین کننده چای برای افراد دیابتی (استویا) :

استویا بهترین شیرین کننده چای مناسب افراد مبتلا به دیابت است . استویا در واقع یک شیرین کننده کاملا طبیعی  و فاقد کالری است به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای افراد دیابتی و رعایت کننده رژیم غذایی است . استویا از گیاه Stevia rebudiana بدست می آید . این گیاه تقریبا ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابر از شکر شیرین تر است . استویا نه تنها حاوی کالری صفر است بلکه شیرین کننده های مبتی بر استویا برخلاف دیگر شیرین کننده های مصنوعی ، کاملا طبیعی و گیاهی هستند. اگر سابقه ی ابتلا به بیماری دیابت را دارید یا در حال حاضر مبتلا به بیماری دیابت هستید سعی کنید شیرین کننده های حاوی استویا را جایگزین قند و شکرهای مضر کنید . شیرین کننده های مصنوعی با  تغییرات و تاثیر بر باکتری های روده ، منجر به افزایش ذخیره چربی شده ، قند خون را افزایش داده و منجر به چاقی می شوند .

  • فواید استویا چیست :

– فاقد کاری می باشد .

– ایجاد احساس سیری

– کاهش اشتها در افراد

– کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

– درمان بیماری های کبدی

– افزایش سلامت دندان

– درمان فشار خون

-‌ کنترل قند خون

– بهبود انواع سرطان

– کمک به ترک و کاهش عوارض سیگار ( به دلیل برخورداری از مقدار زیادی ویتامین C و خاصیت سم زدایی سبب دفع نیکوتین از بدن می شود .)

 

  • بهترین شیرین کننده چای برای افراد دیابتی (میوه های تازه یا منجمد) :

میوه ها کالری زیادی ندارند از این رو افراد دیابتی می توانند برای شیرین کردن چای و یا نوشیدنی های خود از انواع میوه های خشک و یا یخ زده کمک بگیرند . میوه هایی همچون موز ، انواع توت ها ، عصاره وانیل یا بادام را می توان به چای افزوده و میل کرد .

 

بهترین شیرین کننده چای برای دیابتی ها

 

  • بهترین شیرین کننده چای برای افراد دیابتی (عسل طبیعی):

به عنوان بهترین شیرین کننده چای می توان از عسل های طبیعی نیز استفاده کرد ، زیرا عسل طبیعی کم کالری بوده و سرشار از مواد معدنی و ویتامین های Eو C است . بهتر است از عسل طبیعی های بدون قند و رژیمی استفاده کنید .عسل یک خطر جدی برای سلامتی نوزادان به شمار می رود و نباید به نوزادان داده شود چرا که ممکن است دارای اسپورهای باکتری بوتولیسم باشد .

  • بهترین شیرین کننده چای برای افراد دیابتی (خرما):

یکی از بهترین و سالم ترین شیرین کننده های سنتی ، خرما است . خرما از فیبر بالا ، میزان زیادی مواد معدنی و انواع ویتامین ها برخوردار است . فیبر بالای موجود در خرما سبب می شود که فرآیند جذب قند موجود در بدن به کندی رخ دهد و مانع از ایجاد نوسانات و افزایش قند خون می شود . همچنین فشار کم تری به لوزالمعده ی افراد مبتلا به دیابت جهت ترشح انسولین وارد می شود . البته مصرف بیش از حد آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود .

  • خرمای خشک بخوریم یا خرمای تازه ؟؟

خرمای خشک و خرمای تازه از لحاظ حفظ سلامتی تفاوت های زیادی ندارند اما جالب است بدانید که خرمای خشک به علت اینکه آب خود را از دست داده است از قند و کالری کمتری برخوردار می باشد .

  • بهترین شیرین کننده چای برای افراد دیابتی (هل و دارچین):

اضافه کردن برخی از مواد خوراکی گیاهی از جمله : دارچین ، هل و عرق نعنا به علت برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی که دارند ، به افراد دیابتی علاقه مند به نوشیدن چای پیشنهاد می شود .افراد دیابتی باید بدانند که دارچین تاثیر چشم گیری در پایین آوردن قند خون دارد .

شیرین کننده دیابتی

نکاتی که افراد دیابتی باید بدانند !!

  • در چای ماده ای به نام تانن وجود دارد ، این ماده با آهن موجود در موادغذایی ترکیب می شود و مانع از جذب آن می شود . به همین دلیل توصیه می شود میان مصرف غذا با چای حداقل فاصله ی ۳۰ دقیقه ای رعایت شود تا مانع از جذب آهن موجود در غذا نشود . مصرف چای بلافاصله پس از غذا موجب سوء هاضمه و یا برگشت اسید معده می شود .
  • چای کم رنگ مصرف کنید چرا که چای پررنگ حاوی میزان بسیار زیادی کافئین است و برای بدن بسیار مضر است .
  • برای حذف شکر و شیرین کننده های مصنوعی سعی کنید خود را به چالش بکشید و هرروزمیزان کمی از شکر مصرفی خود را کم کنید ، زمانی که توانستید قند و شیرین کننده ها را کاهش بدهید ، می توانید انواع میوه های خوش طعم و تازه و یا انواع توت ها را جایگزین کامل آن ها کرده و شکر و قند را به طور کلی حذف کنید . شیرین کننده های طبیعی از مقدار زیادی مواد مغذی نسب به شکر سفید برخوردارند اما دقت داشته باشید که تمامی آن ها از کالری برخوردارند و مصرف بیش از حد آن ها توصیه نمی شود .

ضررهای شکر سفید :

شکر سفید التهاب زا است و از کالری بسیار بالایی برخوردار است ، هیچگونه مزیتی ندارد متاسفانه در بسیاری از غذاهای خوش طعم و وسوسه انگیز وجود دارد . سایر شیرین کننده های مرسوم موجود از جمله : گز ، پولکی ، نقل ، نبات ‌و شکلات همگی از قند بالایی برخوردار هستند و به سرعت جذب شده و قند خون را بالا می برند . با مصرف زیاد این تنقلات و شیرین کننده ها ، فشار زیادی به لوزالمعده ی افراد مبتلا به دیابت وارد می شود و مشکلات جبران ناپذیری را برای آن ها ایجاد می کنند . حتی دسرهای یخ زده و محصولات پخته شده ی متنوع و خوش طعم نیز می توانند از چندین گرم شکر اضافه شده برخوردار باشد .

شما خوردن چه نوع خوراکی را به همراه چای پیشنهاد میکنید ؟ نظرات ارزشمند خود را با نیتالا به اشتراک بگذارید .امیدواریم مطالعه ی این نکات برای شما مفید و کاربردی بوده و مورد قبول شما عزیزان گردیده باشد .

ارادتمند شما : فروشگاه نیتالا

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید