سبک زندگی, سلامتی

آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور در نیتالا

111

آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور در نیتالا + پایان نگرانی ابتلا به دیابت !!

 

خوردن آبنبات یک موضوع بسیار بحث برانگیز برای افراد مبتلا به دیابت بشمار می رود از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی خواص و ضررهای موجود در انواع آبنبات های بدون قند بپردازیم ، اما آیا افرادی که در راستای رژیم غذایی و لاغری هستند و یا به دیابت مبتلا هستند می توانند به خوردن آبنبات بپردازند ؟؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله با نیتالا ارائه دهئده برتر شکلات و محصولات رژیمی همراه باشید .

111

آبنبات های رنگارنگ و خوش طعم :

آبنبات از مخلوط غلیظ شکر و آب به همراه افزودنی های رنگ دهنده و خوش طعم ساخته میشود . اغلب آبنبات ها از طعم دهنده های طبیعی و مصنوعی ساخته میشوند ، این آبنبات ها علاوه بر شیرین کردن و یا خوشبو کردن دهان ؛ در اغلب مهمانی ها و دورهمی ها و مناسبات سرو می شوند .

آیا افراد دیابتی میتوانند آبنبات بخورند ؟؟

همانطور که میدانید غذاها و تنقلاتی که از قند بالایی برخوردارند میتوانند سطح گلوکز را به سرعت تحت تاثیر قرار دهند ، به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت باید مصرف آبنبات و خوراکی های قندی را به شدت مدیریت و کنترل کنند اما این به معنای محدودیت و عدم مصرف آبنبات نیست ، بلکه افراد مبتلا به دیابت نیز میتوانند هرچند مدت یکبار آبنبات بخورند . اما این نکته را نباید فراموش کرد که آبنبات های معمولی به سرعت سبب افزایش قند خون میشوند به همین دلیل باید کالری و کربوهیدرات موجود در آبنبات را نظر بگیرید ، از این رو برخی از متخصصان پزشکی خوردن یک تکه آبنبات را نزدیک به زمان غذا توصیه می کنند تا افزایش ناگهانی قند خون در افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهند .

آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور :

یا تا به حال لذت خوردن آبنبات های بدون قند و رژیمی را تجربه کرده اید ؟؟‌ مهم ترین مزیتی که این آبنبات ها نسبت به سایر آبنبات های دیگر دارند این است که به رژیم غذایی و لاغری افراد خللی وارد نمیکنند و همچنین خطر دیابت را برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند کاهش میدهد چرا که در تهیه ی این محصولات از هیچگونه شکری استفاده نمیشود .

شیرین کننده های موجود در آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور :

  • ایزومالت
  • سوکوالوز
  • آسه سولفام پتاسیم

ایزومالت : آیا میدانستید میزان کالری موجود در ایزومالت ، نصف کالری شکر است ؟؟ ایزومالت یک ماده ی خوراکی است که از چغندر قند گرفته می شود و به جای ۸/۹۹ درصد حجم شکر ، در آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور به کار می رود . ایزومالت به دلیل برخورداری از میزان کالری کم تر نسبت به شکر ، سطوح گلوکز و انسولین خون را بالا نمی برد به همین دلیل باعث کنترل چاقی شده و حتی برای افراد دیابتی و افرادی که تحت رژیم های لاغری هستند نیز مناسب است . از جمله ویژگی دیگر ایزومالت استفاده شده در آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور برخورداری از خاصیت فیبری ، بهبود بخشیدن به عملکرد  روده ها و در نتیجه ملین بودن آن در صورت استفاده بیش از حد ، میتوان اشاره کرد .

آسه سولفام پتاسیم : این ماده حدود ۱۸۰ الی ۲۰۰ برابر شکر شیرینی دارد اما بی ضرر است ، جالب است بدانید آسه سولفام پتاسیم بدون هضم از بدن خارج میشود و در داروهای مایع و جویدنی نیز مصرف میشود . سازمان افزودنی های غذایی WHO  و FAO  و JECFAغیر سرطان زا بودن این شیرین کننده را کاملا تایید نموده است .

122

مزیت استفاده از آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور :

  • کنترل چاقی : ( آنزیم های روده ی انسان توانایی هیدرولیز کردن پیوندهای پایدار ایزومالت را ندارند ، از این جهت جذب ایزومالت در روده کوچک به کندی صورت می گیرد و در نهایت بدن انسال تنها ‌۵۰ درصد انرژی ایزومالت را دریافت میکند . درواقع می توان گفت کالری ایزومالت نصف کالری شکر/۲ کیلو کاری/ است . ایزومالت یک ماده غذایی با شاخص گلایسمی پایین است که موجب افزایش وزن نخواهد شد. )
  • بهبود عملکرد روده ها
  • ممانعت از پوسیدگی دندان ها ( به علت اینکه پیوندهای بین مولکولی ایزومالت به سادگی شکسته نمیشود ، توسط باکتری ها نیز به راحتی تخمیر نمیشود و در نتیجه محیط دهان را اسیدی نمی کند به همین علت نیز پس از مصرف آبنبات های بدون قند و رژیمی ، PH دهان افت چندانی نمی کند . جالب است بدانید که این ماده سبب ترشح بزاق در دهان می شود ، به طوری که پوسیدگی های کانی های دندان ها در مراحل اولیه را ترمیم می کند .)
  • عدم افزایش قند خون در افراد( پاسخ گلایسی برای ایزومالت ۹ و برای شکر ۶۸ و برای گلوکز ۱۰۰ است و میزان پاسخ انسولین برای شکر(ساکارز) ۴۳ برای گلوکز ۱۰۰و برای ایزومالت ۶ بیان شده است . با توجه به این میزان ، میزان این دو برای ایزومالت نسبت به شکر بسیار کمتر است و پس از مصرف آن گلوکز به آرامی وارد خون می شود و ترشح انسولین خون به حداقل می رسد .

به هنگام استفاده از آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور ، دیگر نگران سلامتی دندان های خود نباشید !!!

ایزومالت به کار رفته در آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور ، از پوسیدگی دندان و یا سوراخ های دندانی که اغلب افراد در مصرف آبنبات و تنقلات با آن مواجه هستند ؛ جلوگیری می کند اما دقت داشته باشید که نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد .

222

لیست آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور در سایت نیتالا :‌

  • آبنبات شش میوه بدون قند کامور
  • آبنبات هلو بدون قند کامور
  • آبنبات آلبالو بدون قند کامور
  • آبنبات توت فرنگی بدون قند کامور
  • آبنبات پرتقال بدون قند کامور
  • آبنبات نعناع بدون قند کامور
  • آبنبات بدون قند رویال پرتقال کامور
  • آبنبات بدون قند رویال لیمو کامور
  • آبنبات بدون قند رویال توت فرنگی کامور
  • آبنبات بدون قند رویال هلو کامور
  • آبنبات بدون قند رویال شش میوه

آبنبات های بدون قند و رژیمی کامور موجود در لیست بالا را میتوانید از سایت معتبر نیتالا به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی ، خریدهای خوشمزه ی خود را درب منزل تحویل بگیرید . از همراهی شما سپاس گذاریم .

فروشگاه آنلاین نیتالا

دیدگاهتان را بنویسید