سلامتی

رایس کیک چیست ؟‌

رایس کیک چیست

رایس کیک چیست  ؟‌

خواص و مضرات رایس کیک :

رایس کیک ( که به آن کیک برنج نیز گفته می شود) یکی از میان وعده های مفیدی است که به افرادی که به دنبال لاغری و رعایت رژیم غذایی هستند توصیه می شود . این خوراکی خوش طعم حتی میان ورزشکاران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است . در ادامه قصد داریم به بررسی فواید این خورامی سالم و در عین حال خوش مزه بپردازیم ، اگر شما نیز از به رژیم غذایی خود و اطرافیانتان اهمیت می دهید تا پایان این مقاله با نیتالا همراه باشید.

رایس کیک چیست ؟

رایس کیک چیست؟

رایس کیک از برنج تهیه می شود به همین دلیل از خواص بالایی برخوردار است . بدن انسان قادر است یکسری از اسیدهای چرب را بسازد اما یکسری از آن ها را حتما باید از طریق مصرف برخی از مواد غذایی دریافت کند .برنج سرشار از کربوهیدرات ها ، پروتئین ، فیبر رژیمی و مقداری چربی است . تقریبا ۳۰ درصد از کل اسیدهای چرب موجود در برنج ، اسیدلینولئیک است ، از جمله اسیدهای چربی است که بدن قادر به ساخت آن نیست . بنابراین با مصرف برنج ؛بدن آن را دریافت می کند . برنج کلسترول نیز ندارد.پژوهش های اخیر ثابت کرده اند که روزانه مصرف ۲۵ گرم فیبر ، سبب کم شدن خطرهای احتمالی ابتلا به بیماری روده وعملکرد بهتر روده ها می شود .با این که میزان پروتئین موجود در برنج میزان قابل توجهی نیست اما به طور حتم می توان گفت که نسبت به سایر غلات دیگر ، از پروتئین باکیفیت و بهتری برخوردار است. ۹۰ درصد کالری برنج به دلیل برخورداری از کربوهیدرات است به همین علت است که در رژیم غذایی جزء بخش غلات و نان محسوب می شود . بافت رایس کیک ترد است و طعمی مشابه به طعم پفیلا و گندمک و برنجک دارد .

 

فواید رایس کیک :

1)برخورداری از فیبربالا :

رایس کیک به علت برخورداری از برنج یا (آرد برنج ) در ترکیبات خود از فیبر بسیار بالایی بهره مند است . بنابراین یک وعده مصرف آن می تواند فیبر لازم بدن را به طور کامل تامین کند . رایس کیک همچنین عملکرد روده ها را بهبود می بخشد به همین علت بهترین انتخاب برای افرادی است که با مشکل یوبوست مواجه هستند است.

 

۲)افزایش انرژی :

در ترکیبات سازنده رایس کیک برنج وجود دارد ، برنج نیز سرشار از کربوهیدرات است . بنابراین با مصرف رایس کیک میزان زیادی کربوهیدرات دریافت خواهید کرد . این کربوهیدرات ها پس از سوختن در بدن به انرژی تبدیل می شوند و به همین روش انرژی بدن شما  را برای انجام فعالیت های بدنی ، دو چندان می کنند.

 

۳)بهبود سلامت کبد ‌:

رایس کیک منبع غنی شده از کولین است . کولین برای حفظ سلامتی غشاها بسیار مفید و موثر است . مصرف رایس کیک سبب حفظ سلامت کبد می شود چرا که با انتقال صحیح و مناسب تر گلیسیرید و کلسترول، می تواند تاثیر مثبتی بر بهبود کبد برجای بگذارد .

 

۴)‌درمان مشکلات پوستی و جوان سازی پوست :

از جمله فوایدی که رایس کیک برای شما به همراه دارد ، تاثیر شگفت انگیز آن بر پوست و کاهش مشکلات پوستی است . از آن جایی که برنج و آرد برنج طبع سردی دارند ، با مصرف رایس کیک و خنک شدن می تواند تاثیر مفیدی بر کاهش میزان اگزما و التهاب پوستی برجای بگذارد . همچنین به علت این که رایس کیک منبع غنی آنتی اکسیدان های موجود در برنج است از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند ، سلول های مرده پوست را رفع کرده و سبب حفظ شادابی و طراوت پوست شما خواهد شد.

رایس کیک چیست ؟

مضرات رایس کیک چیست‌:

افرادی که به برنج حساسیت دارند در مصرف رایس کیک باید محتاط باشند همچنین توصیه می شود تمامی افراد به میزان متعادل از آن میل کنند .

 

برای خرید انواع رایس کیک و محصولات رژیمی دیگر فقط کافیست کلیک کنید

 

خوردن رایس کیک برای افراد دیابتی خطری ندارد؟

برای افراد دیابتی و افرادی که معمولا قند خون بالایی دارند مصرف محصولات بدون گلوتن برای آن ها بهتر است . رایس کیک بهترین منبع کربوهیدرات و فاقد گلوتن است از این رو انتخاب خوبی برای افرادی است که رژیم غذایی سالمی را دنبال می کنند . رایس کیک را ورزشکاران می توانند برای صبحانه ، قبل از تمرین یا پس از تمرین مصرف کنند .بسیاری از افراد امروزه در میان وعده های خود از رایس کیک استفاده می کنند . افراد دیابتی می توانند رایس کیک را به همراه مقدار کمی کرده بادام زمینی یا شکلات صبحانه رژیمی و بدون قند در میان وعده های خود نوش جان کنند .

رایس کیک چیست

به طور کلی کربوهیدرات ها  به دو دسته تقسیم می شوند :

  • دسته اول : کربوهیدرات های پیچیده : کربوهیدرات های پیچیده از نشانسته ، فیبرها ، ویتامین ها ، گلیکوژن و موادمعدنی بیشتری برخوردار هستند . برنج نیز جزء کربوهیدرات های پیچیده به شمار می رود .
  • دسته دوم : کربوهیدرات های ساده هستند : قندهایی مانند ساکارز و فروکتوز و گلوکز در بخش کربوهیدرات های ساده قرار دارند.

 

رایس کیک بهترین جایگزین برای خوراکی های مضر:

رایس کیک را می توان جایگزین خوراکی هایی همچون نان ، اسنک ، چیپس و .. کرد . رایس کیک همچنین پیشنهادی مناسب  برای افراد دیابتی و بیماران گوارشی است چرا که رایس کیک یک فرآورده حجیم شده از برنج است که فاقد نمک ، بدون قند و چربی و بدون گلوتن است.

برای خرید انواع رایس کیک و محصولات رژیمی دیگر فقط کافیست کلیک کنید

چرا رایس کیک می تواند جایگزین برنج باشد ؟

مواد اولیه رایس کیک منحصرا برنج ارگانیک است و خواص غذایی خود را حفظ کرده است . از این رو رایس کیک می تواند جایگزین خوبی برای برنج باشد .برای تمامی سنین و تمام کسانی که زندگی و رژیم غذایی سالمی را دنبال می کنند انتخاب خوبی باشد.

انواع رایس کیک تازه ، ارگانیک و رژیمی و بدون کالری را می توانید از فروشگاه آنلاین نیتالا خریداری کنید چرا که فروشگاه نیتالا امکان خرید این محصول بسیار خوش طعم و مفید را در ۸ مدل و طعم متنوع از برند مشهور سیس رایس ، با نازل ترین قیمت ها برای شما عزیزان فراهم ساخته است .

رایس کیک چیست ؟

رایس کیک های موجود در سایت نیتالا :

  • رایس کیک بدون نمک از برند سیس آیس
  • رایس کیک زیره سیاه سیس رایس
  • رایس کیک چند غله سیس رایس
  • رایس کیک زنجبیلی سیس رایس
  • رایس کیک فلفلی سیس رایس
  • رایس کیک برنج قهوه ای سیس رایس
  • رایس کیک سیاه دانه سیس رایس
  • رایس کیک نمک دریایی سیس رایس

 

از همراهی شما بسیار خرسندیم . نیتالا .

برای خرید انواع رایس کیک و محصولات رژیمی دیگر فقط کافیست کلیک کنید

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید