سلامتی

کرم کنجد چیست ؟

IMG 20230415 182925 439 scaled

کرم کنجد چیست ؟

فواید کرم کنجد برای افراد دیابتی :

 

کرم کنجد چیست ؟

در فرآیند تولید کرم کنجد علاوه بر دانه‌های کنجد برشته و آسیاب شده از میزان معینی ارده نیز استفاده می‌شود. به همین علت است که به این ماده‌ی خمیری شکل مقوی ، کرم ارده نیز گفته می‌شود. کرم کنجد یک ترکیب بسیار خوشمزه و مقوی است که از آن در وعده مهم صبحانه و یا عصرانه استفاده می‌شود. این ماده بسیار خوش طعم سرشار از خواص مفید برای بدن است و باعث افزایش انرژی افراد می‌شود و در عین حال رژیمی نیز هست و بسیاری از ورزشکاران درمیان وعده یا صبحانه آن را میل می کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل مزایای مصرف کرم کنجد برای بدن بپرداریم  تا با کسب آگاهی کامل از فواید این خوراکی لذیذ ، با خیالی آسوده آن را در برنامه غذایی خود جای دهید و نوش جان کنید پس در ادامه با نیتالا همراه باشید.

IMG 20230415 182923 329

 

 

مزایای کرم کنجد برای بدن و افراد دیابتی :

  • سرشار از آنتی‌اکسیدان

کرم کنجد، دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که  مانند یک زره جنگی و محافظ در برابر حملات رادیکال‌های آزاد عمل‌می‌کنند.  رادیکال های آزاد ترکیبات ناپایداری هستند  که اگر در سطوح بالا در بدن وجود داشته باشند، می توانند به بافت ها آسیب رسانده و منجر به ایجاد بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی و برخی سرطان ها شوند. رادیکال‌های آزاد بیشتر تحت تاثیر تغذیه و سبک زندگی به بدن ما راه پیدا می‌کنند و مسلما هر چه تغذیه سالم‌ تر باشد و برنامه‌ی غذایی نیزغنی از آنتی‌اکسیدان‌ باشد، خطر ابتلا به سرطان کمتر خواهد شد.

 

  • موثر در پاکسازی بدن :

با جای دادن کرم کنجد در رژیم غذایی روزانه خود و مصرف غذاهای مقوی می‌توانید بدنتان را به خوبی ایمن و سالم نگه دارید  و از شر بیماری‌های عفونی خفیف مانند : تب، اسهال، عفونت‌های رحم و … دور بمانید.  آنزیم‌های موجود در این ماده خوراکی نیز برای سلامت کبد بسیار مفید هستند و باعث سم‌زدایی این عضو می‌شوند.

 

  • کاهش کلسترول :

کرم کنجد دارای ترکیباتی است که می‌تواند از بروز بیماری‌های ‎قلبی تا حد زیادی جلوگیری کند.  مصرف این ماده غذایی بسیار خوش طعم، با کاهش کلسترول LDL و تری‌گلیسیرید خون، از احتمال خطر حملات قلبی در افراد جلوگیری می‌کند.

 

  • سرشار از کلسیم :

کرم کنجد را برای تامین کلسیم، فسفر و منگنز که مواد معدنی ضروری برای سلامت دندان‌ها و تحکیم استخوان‌ها هستند، استفاده کنید. همچنین مصرف این ماده غذایی مفید برای کودکان و نوجوانایی که در حال رشد هستند، بسیار کمک کننده و موثر است.

 

  • معجزه ی کرم کنجد برای پوست:

کرم کنجد یکی از خوراکی های بسیار خوش طعم و مقوی است که تاثیر چشم گیری بر شفافیت و براق شدن پوست دارد.  چربی‌های مفید موجود در کرم کنجد باعث جذب ویتامین‌های A و E  در بدن می شود. به علاوه این محصول در کلاژن سازی پوست نیز تاثیر زیادی دارد. کلاژن باعث می‌شود پوست حالت الاستیک یا ارتجاعی خود را حفظ کند و با حفظ آب موردنیاز سبب براق تر شدن و شفاف شدن پوست می شود و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند .

  • کرم کنجد، یک خوراکی رژیمی و خوشمزه

کرم کنجد دارای مواد مفیدی مثل فیبر است که می‌تواند تا چندین ساعت شما را سیر نگه‌دارد. بنابراین با مصرف آن می‌توانید ساعت‌ها خودتان را از مصرف تنقلات وخوراکی های مضر و چاق کننده دور نگه‌ دارید. همین موضوع باعث می‌شود تا این خوراکی در رژیم‌های لاغری شما جایگاه موثری داشته و شما را در داشتن اندامی متناسب و رسیدن به وزن دلخواهتان یاری کند.

IMG 20230415 182924 051

  • خواص ضد باکتریایی

کره کنجد و دانه‌های کنجد به دلیل آنتی ‌اکسیدان ‌های قدرتمندی که دارند، خواص ضد باکتریایی نیز دارد. در واقع، در برخی از کشورهای اروپای مرکزی و خاورمیانه، از روغن کنجد به عنوان یک درمان خانگی برای زخم های مرتبط با دیابت استفاده می شود. در یک مطالعه بر روی ظرفیت ضد باکتریایی عصاره دانه کنجد، محققان دریافتند که این عصاره در برابر 77 درصد نمونه های باکتریایی مقاوم به دارو آزمایش شده موثر است.

  • حاوی ترکیبات ضد التهابی

برخی از ترکیبات موجود در کره کنجد خاصیت ضد التهابی دارند. اگرچه التهاب کوتاه مدت یک پاسخ سالم و طبیعی به آسیب است، التهاب مزمن می تواند به سلامتی آسیب برساند.مطالعات حیوانی نشان داده اند که سسامین و سایر آنتی ‌اکسیدان‌ های دانه کنجد ممکن است التهاب و درد مربوط به آسیب، بیماری ریوی و آرتریت روماتوئید را کاهش دهند.

  • تقویت سیستم عصبی مرکزی

کره کنجد حاوی ترکیباتی است که ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند زوال عقل را کاهش دهد. در مطالعات انجام شده نشان داده شده است که اجزای دانه کنجد از مغز و سلول های عصبی انسان در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. آنتی اکسیدان های دانه کنجد می توانند از سد خونی و مغزی عبور کنند، به این معنا که می توانند جریان خون را ترک کنند و مستقیماً بر مغز و سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارند.

 

  • محافظت از عملکرد کبد و کلیه

کره کنجد حاوی ترکیباتی است که ممکن است به محافظت از کبد و کلیه در برابر آسیب کمک کند. این اندام ها مسئول حذف سموم و مواد زائد از بدن هستند. یک مطالعه بر روی 46 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که کسانی که روغن کنجد را به مدت 90 روز مصرف کردند، در مقایسه با گروه کنترل، دارای بهبود عملکرد کلیه و کبد بوده اند.مصرف دانه کنجد باعث افزایش چربی سوزی و کاهش تولید چربی در کبد می شود و در نتیجه به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می دهد.

کرم کنجد پوپر

معرفی کنجد پوپر و فواید مصرف آن :

از فواید مصرف کره کنجد پوپر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– بهبود فشار خون
– جلوگیری و مبارزه با بیماری سرطان
– افزایش جذب مواد مغذی
– تقویت سیستم حافظه

– محافظت از سلامت قلب

این محصول توسط شرکت پویا تدبیر آرامین خوانسار با نام تجاری پوپر تولید شده است و علارغم کیفیت بالا و مرغوبی که دارد ، طعم آن بسیار لذیذ و به یادماندنی است که انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی و افرادی که به دنبال رژیم غذایی سالم و کاهش وزن هستند است. شما عزیزان می توانید کرم کنجد پوپر را از فروشگاه بزرگ نیتالا خریداری کرده و در آدرس مدنظر خود تحویل بگیرید .

حتما به قسمت فروشگاه وبسایت نیتالا مراجعه کنید و تخفیفات معرکه ی امروز را از دست ندهید .
با آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی شما عزیزان ، نیتالا

دیدگاهتان را بنویسید