سبک زندگی, سلامتی

بهترین دسرهای شکلاتی جهان که باید طعم لذیذ آن ها را بچشید !!

IMG 20230415 182912 090 scaled

بهترین دسرهای شکلاتی جهان که باید طعم لذیذ آن ها را بچشید !!

 

شکلات و دسرهای شکلاتی از محبوب ترین خوراکی هایی بشمار می روند که در میان تمامی سنین از طرفداران بسیاری برخوردار هستند از این رو انتخاب یک دسر باکیفیت و در عین حال خوشمزه که طعم متفاوت و منحصر به فرد آن مدت ها در ذهن ما باقی بماند کار بسیار دشواری است ! نیتالا ، بزرگترین عرضه کننده شکلات و تنقلات بدون قند و مخصوص افراد دیابتی در ایران ، امروز قصد دارد با معرفی ۶ مورد از بهترین دسرهای شکلاتی جهان شما را به دنیای خوشمزه ی شکلاتی ببرد ؛ بنابراین اگر به خوراکی های شکلاتی علاقه مند بوده و همواره به دنبال تست کردن بهترین و خاص ترین طعم ها هستید ، خواندن این مقاله را از دست ندهید و با نیتالا همراه باشید .

 

۱) بهترین‌ دسر شکلاتی جهان ، در سوئد :  کیک کلادکاکا

یکی از معروف‌ ترین دسرهای سوئد یک کیک شکلاتی بسیار خوش طعم و پرملات به نام کلادکاکا (kladdkaka) است.اهالی سوئد یک دورهمی قهوه‌خوری  به نام فیکا دارند که کلادکاکا شکلاتی یکی از محبوب ترین خوراکی های آن دورهمی است. اما چگونه باید این دسر شکلاتی را تهیه کنیم ؟ خیلی راحت! کره، شکر و آرد را که حجیم کنید ( طبق فوت و فنی که اهل فن می‌دانند) دسر بی‌نظیر شما آماده است! فقط این نکته  را در نظر داشته باشید ک برای پخت این دسر شکلاتی، مدام باید مرکز آن تر و مرطوب باشد و برعکس لایه‌های اطراف خشک و کرانچی ‌شکل شوند. در آخر کار نیز روی کیک ، با یک لایه پودر قند پوشانده می‌شود. بی جهت نیست که ما این دسر خوشمزه را در ابتدای لیست بهترین دسرهای شکلاتی جهان قرار داده‌ایم چرا که علاوه بر خود دسر خوشمزه،  اغلب به طور سنتی کنار آن بستنی شکلاتی یا خامه هم‌زده نیز سرو می‌شود که محبوبیت آن را دو چندان می کند .

IMG 20230415 182917 442

 

۲)بهترین دسر شکلاتی جهان : پنکیک شکلاتی

برخی دسرها هستند که به علت طعم لذیذ و دلچسبی که دارند به طور معمول در وعده صبحانه و حتی میان وعده سرو می‌شوند. پنکیک  Pancake  ،یک کیک بسیار نازک است  که درون تابه طبخ می‌شود. پنکیک شکلاتی با دارا بودن مقدار بالایی شکلات شیرین یا تلخ (با توجه به سلیقه افراد)، از خوشمزه ترین دسرها بشمار می رود . پنکیک شکلاتی از شیر، شکلات، تخم مرغ و کره و با استفاده از تابه پخته و تهیه می‌شود. در فرهنگ کشورهای مختلف، پنکیک معمولاً در وعده صبحانه  به عنوان یک میان وعده مقوی سرو می‌شود.

IMG 20230415 182916 066

۳) بهترین دسر شکلاتی جهان : بریگادیروی برزیلی

بریگادیروی برزیلی را بدون شک باید یکی از بهترین دسرهای شکلاتی جهان دانست . بریگادیرو ترکیبِ حرارت‌دیده سه ماده اصلی است:  کره حیوانی ، پودر کاکائو و شیر غلیظ‌ شده. این سه مواد را با یک دیگر باید ترکیب کنید و توپ‌های کوچک شکلاتی (مشابه ترافل) را با آن بسازید. جالب است بدانید که تاریخ این دسر خوشمزه به دهه 40 میلادی باز می گردد ، زمانی که میوه و شیرینی کم‌یاب شده بود. اینطور شد که بریگادیرو با کمی خلاقیت و چند ماده اولیه اصلی ساده پخته شد. سال 1945 وقتی بریگادیر ادواردو گومس نامزد ریاست جمهوری شد، شعار خود را «به بریگادیر رای بده؛ چون خوشتیپ و مجرده!» انتخاب کرده بود. دخترهای زیادی برای این کمپین شیرینی پختند و پول آن را خرج کمپین ریاست جمهوری آقای گومس کردند و اینطور شد که این شیرینی معروف شد. الله اعلم! البته نمی توان طعم بسیار لذیذ آن را نادیده گرفت .

 

IMG 20230415 182914 045

 

۴) بهترین دسر شکلاتی جهان ، پاریس : سوفله شکلاتی

سوفله شکلات یکی از خوشمزه‌ ترین دسرهای شکلاتی جهان است . این دسر پرطرفدار از ترکیب شکلات تلخ با ترکیب کرمی زرده تخم مرغ و سفیده تخم‌مرغ هم زده پخته می‌شود. معمولا آن‌ها را در رمکین کوچک آماده می‌کنند و کلا هم خیلی زیاد پخته یا به اصطلاح مغزپخت نمی‌شود. بلکه از قصد آن را کم می‌پزند تا وسط آن نرم و مخملی و بالای آن خوشمزه و کرانچی شکل شود. پخت این دسر فوت و فن‌های  مخصوص خود را دارد. کمی هم شاید سخت باشد؛ اما اگر بتوانید آن را درست دربیاورید مطمعنا عاشقش خواهید شد! البته الان دیگر این دسر فقط محدود به فرانسه باقی نمانده و تقریبا در هر کافه‌ی کوچک یا بزرگی پیدا می‌کنید. ولی کیفیت و پخت درست آن اهمیت بسزایی دارد. اگر تمایل داشتید این دسر را امتحان کنید ، سعی کنید با کیفیت ترین آن را تست کنید تا نهایت لذت را برده و طعم دلچسب آن مدتها در ذهن شما باقی بماند  .

 

IMG 20230415 182910 327 

۵) بهترین دسر شکلاتی جهان، اتریش : ساکرتورت وینی

ساکرتورت اصالتا در اتریش تهیه شده است اما با محبوبیت بسیاری که پیدا کرده است توانسته است به شهرت جهانی دست پیدا کند .  کیک ساکرتورت یک کیک کلاسیک اسنفجی است که یک لایه مربای زردآلوی اساسی روی آن را می‌پوشانند و بعد دوباره روی آن ترکیب تخم‌مرغ و شکر می‌ریزند. هوس‌انگیز است نه؟ داستان این خوشمزه‌ترین دسر شکلاتی اتریشی درست  از سال 1832 شروع شد. زمانی که فرانس ساکر شیرینی‌پز پرنس کلمنز لوتر ونتزل فن مترنیخ، صدراعظم اتریش، تصمیم گرفت کیک بپزد. پرنس یک کیک جدید خواسته بود و ساکر هم که 16 سال بیشتر نداشت، هر چه در آشپزخانه داشت روی هم گذاشت و حاصلش شد ساکرتورت معروف! کار ساکر هم حسابی گرفت و اکنون دسر او یکی از بهترین دسرهای شکلاتی جهان شناخته می شود .

IMG 20230508 112526 466

 

۶) بهترین دسر شکلاتی جهان،آمریکایی : کیک براونی

از آن جایی که همه ی شما کم و بیش با حداقل نام این دسر بسیار محبوب آشنا هستید نیازی به معرفی زیادی ندارد . داستان کیک براونی به قرن 19 بازمی گردد ، زمانی  که برتا پالمر، همسر صاحب هتل پالمر از شیرینی‌پز هتل خواست که یک دسر شکلاتی جدید مخصوص اکسپو کلمبیایی آن سال بسازد.گروهی از افراد  هم می‌گویند برونی شرامف تصادفا تولیدش کرد. گفته می‌شود شرامف یک کتابدار بوده که پودر کیک را از کیک شکلاتی گرفت و حاصل آن  یک کیک پهن و خیس شد . با این حال این کیک امروزه یکی از خوشمزه ترین و بهترین دسرهای شکلاتی جهان محسوب می شود که دوست داران زیادی در سراسرجهان دارد. بعضی افراد دوست دارند این کیک نرم باشد و مزه تافی‌مانند داشته باشد. اما بعضی دیگر دوست دارند حسابی آن را بپزند و اسفنجی کنند ، در کل همه چیز به سلیقه ی شخصی شما باز می گردد.

 

امیدواریم با خواندن این مطالب بتوانید طعم بهترین و خوشمزه ترین دسرهای شکلاتی را بچشید و از آن ها لذت ببرید . فراموش نکنید که در هر ساعت از شبانه روز و از هر نقطه ی ایران که هستید می توانید شکلات و تنقلات شکلاتی بدون قند ، کم کالری و مخصوص افراد دیابتی را به طور آنلاین تهیه کنید و از تخفیفات شگفت انگیز فروشگاه نیتالا بهره مند شوید . از همراهی پر مهر شما سپاس گذاریم . نیتالا.

دیدگاهتان را بنویسید