سلامتی

دیابت نوع یک و نوع دو …

11 800x534 1 2

دیابت وابسته به انسولین، دیابت مسقل از انسولین

   دیابت وابسته به انسولین چیست؟

  این نوع دیابت را دیابت نوع اول یا دیابت کمسالان نیز می نامند. قاعدتا دیابت وابسته به انسولین افراد زیر  30 سال از جمله کودکان را گرفتار می کند. این نوع دیابت با فقدان انسولین توأم است، شروع آن ممکن است ناگهانی و همراه با نشانه های شدید باشد که تنها درمان این نوع دیابت تزریق انسولین است. این نوع دیابت در یک نفر از هر 400 نفر دیده می شود.

  دیابت مستقل از انسولین چیست؟

   این نوع دیابت را دیابت بزرگسالان نیز می نامند.
دیابت مستقل از انسولین معمولا افراد سالمند را که غالبا اضافه وزن دارند، گرفتار می کند، غلظت انسولین خون در این افراد ممکن است در ابتدا بالا باشد، اما در نهایت افت خواهد کرد. در این افراد بنظر می آید که گیرنده های انسولین و سیستم ارسال سیگنال دستخوش اشکال است.
این نوع دیابت معمولا در آغاز ملایم است و نشانه های آن ممکن است به طرز غافلگیر کننده ای شدت یابد . در ابتدا دیابت مستقل از انسولین با پرهیز غذایی بخصوص از طریق کم کردن وزن یا بدون مصرف قرص های کاهنده گلوکوز درمانپذیر است.
معمولا در این موارد نیازی به تزریق انسولین نیست، گرچه نهایتا ممکن است در مبتلایان به دیابت مستقل از انسولین ضرورت یابد. به همین دلیل برخی صاحب نظران بدلیل غیر دقیق بودن عبارت(دیابت مستقل از انسولین) با آن موافق نیستند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “دیابت نوع یک و نوع دو …

  1. علی گفت:

    ممنون از محصولات و مطالب خوبتون 🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید