سلامتی

معجزه ی دارچین برای دیابتی ها !

معجزه ی دارچین برای دیابتی ها !

معجزه ی دارچین برای دیابتی ها !

معجزه ی دارچین برای دیابتی ها !

بیماری دیابت با افزایش قند خون همراه است . بیماری دیابت اگر به درستی کنترل نشود موجب بروز بیماری های بدتری مثل : بیماری قلبی ، بیماری کلیوی و آسیب عصبی شود .گنجاندن دارچین در وعده‌های غذایی روزانه بهترین راه برای کاهش فوری قند خون است بخصوص در افرادی که مدام از افزایش قند خون رنج میبرند. در این مقاله فروشگاه نیتالا قصد دارد به بررسی نکات کلیدی و اثر معجزه گر دارچین بر بیماری دیابت و افراد دیابتی بپردازد ، برای کسب اطلاع بیشتر در این باره ، تا انتهای مطالب با ما همراه باشید .

فرآیند تهیه دارچین :

دارچین برای اولین بار از ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد توسط چینی ها مورد استفاده قرار گرفت. بعدها مصری ها آن را با ادویه ی دیگری وارد کردند . جالب است بدانید رومیان و یونانی ها نیز برای هضم غذا از دارچین استفاده می کردند.  دارچین یک ادویه ی معطر بسیار خوشبو و خوش طعم است . برای تهیه ی دارچین ، ابتدا باید پوست درونی درختان دارچین ، کنده شوند سپس پوست های تهیه شده را باید خشک کرد . در فرآیند خشک کردن ، آن ها معمولا به شکل لوله ای در می آیند . با پودر کردن آن ها ، پودر دارچین تهیه می شود . پودر دارچین اغلب به عنوان ادویه ی محبوب در آشپزی ، نوشیدنی ها و حتی شیرین پزی مورد استفاده قرار می گیرد .

 

خواص دارچین برای بدن :

دارچین یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش قند خون ، افزایش انرژی بدن ،  افزایش سوخت و ساز ، کاهش اشتها و متابولیسم می باشد . دارچین سرشار از ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول های بدن را بهبود می بخشد و با کاهش تدریجی قند خون ، علائمی چون : خستگی و تاری دید در افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد . دارچین تقریبا بدون کالری است از این رو افراد مبتلا به دیابت می توانند با مشورت و نظر پزشک متخصص از آن در رژیم غذایی روزانه خود بهره ببرند . دارچین  همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها است . دانشمندان طبق تحقیقات فراوان بر خواص و آنتی اکسیدانی بودن ۲۶ گیاه دارویی به این نتیجه رسیدند که دارچین بعد از سیر، از نظر بیش ترین میزان آنتی اکسیدان ها ، در جایگاه دوم قرار می گیرد .

انواع دارچین :

1)دارچین سیلان :

این نمونه به عنوان دارچین واقعی شناخته می شود . این نوع از گران قیمت ترین نمونه های دارچین بشمار می رود . طعم شیرین تری دارد . این دارچین ترد بوده و به راحتی می شکند .

2)دارچین کاسیا :

این نمونه در بیش تر محصولات غذایی حاوی دارچین یافت می شود . این نوع دارچین از قیمت ارزان تر و مناسب تری برخوردار است . دارچین کاسیا از چند درخت دارچین گرفته می شود . دارچین کاسیا نسبت به دارچین سیلان از آنتی اکسیدان های کمتری برخوردار است و کمی نیز تلخ تر است . دارچین کاسیا از ترکیبی به نام (کومارین ) برخوردار است . کومارین در مقدار بالاتر از ۱/۰ میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن ، قادر است سبب ایجاد سم در کبد بشود . این مقدار در نصف قاشق چای خوری دارچین کاسیا یافت می شود . مقدار کومارین موجود در دارچین سیلان بسیار کم تر است و خطر سمی شدن کبد با آن وجود ندارد .

انواع دارچین

فواید آنتی اکسیدان ها چیست ؟

وجود آنتی اکسیدان ها در بدن برای کاهش استرس اکسیداتیو ، تقریبا سبب ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن به خصوص دیابت نوع ۲ نقش بسیار مهمی دارد .

تاثیر شگفت انگیز دارچین بر دیابت :

  • در مطالعات انجام شده، مشخص شده است که مصرف دارچین با دوز بالا (۶گرم در روز) تاثیرات مثبتی در کاهش سطح گلوکز خون و چربی‌های خون دارد.
  • دارچین از طریق تقلید آثار انسولین و افزایش انتقال گلوکز به سلول ها به کاهش قند خون کمک می کند و با دیابت مقابله می کند .
  • همچنین دارچین توسط افزایش حساسیت به انسولین ، قند خون را کاهش می دهد چرا که انسولین را در انتقال گلوکز به سلول ها بهبود می بخشد .
  • دارچین قند خون ناشتا را کاهش می دهد و همچنین ممکن است هموگلوبین A1C را نیز کاهش می دهد .
  • مصرف دارچین بعد از هر وعده ی غذایی میزان قند خون را در افراد کاهش می دهد . ( به میزان هر وعده ی غذایی و مقدار کربوهیدرات موجود در آن ، سطح قند خون پس از صرف غذا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند . این افزایش قند خون و نوسانات می تواند سطح استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش بدهد . از ضررهای دیگر آن می توان به : ورود آسیب به سلول های بدن افراد و قرار دادن افراد در معرض بیماری های مزمن و خطرناک، اشاره کرد . )
  • افراد مبتلا به بیماری دیابت نسبت به افراد سالم دو برابر بیش تر با خطر ابتلا به بیماری قلبی مواجه هستند . مصرف دارچین در چنین اشخاصی با محدود کردن عوامل خطرناک و موثر در بیماری قلبی از جمله : سطح بالای کلسترول بد و فشار خون بالا را کاهش دهد .
  • افراد مبتلا به دیابت باید در اضافه کردن۲دارچین به عده های غذایی روزانه خود دقت داشته باشند .
  • دارچین حساسیت سلول ها به انسولین را بالا می برد .
  • انسولین هورمونی است که سبب ورود قند از قند خون به درون سلول ها و کاهش قند خون می شود . دارچین نیز تا حدودی شبیه به انسولین عمل می کند و باعث افزایش ورود قند به سلول ها می شود ، حساسیت سلول ها به انسولین را بالا برده و از این رو قند خون را کنترل می کند .
  • دارچین ،عوارض شایع دیابت را کاهش می دهد .مثلا در مطالعات انجام شده دارچین توانسته است کلسترول بد LDL را کاهش دهد و کلسترول خوب HDL را بالا ببرد .
  • مصرف طولانی مدت دارچین سبب کاهش یافتن فشارخون می شود

معجزه ی دارچین برای دیابتی ها !

نکاتی که باید تمامی افراد بدانند:

کودکان ، افرادی که سابقه ی بیماری خاصی دارند و همچنین زنان باردار قبل از مصرف دارچین باید با پزشک متخصص در این باره مشورت کنند و قند خون خود را مدام چک کنند . شما می توانید مقداری از دارچین را به بعضی از مواد غذایی مثل : گوشت ، ماهی و یاحتی نوشیدنی های خوراکی اضافه کنید تا علاوه بر ایجاد طعم دلچسب تر به آن ها فرآیند هضم غذایتان را بهبود ببخشد .

 

فروشگاه نیتالا با ارائه ی بهترین و با کیفیت ترین محصولات رژیمی و بدون قند به دنبال حفظ سلامت و شادابی شما است ، برای خرید محصولات ارگانیک رژیمی و مخصوص افراد دیابتی ، از قسمت فروشگاه سایت نیتالا دیدن کنید .از همراهی دل گرم کننده و همیشگی شما سپاس گذاریم . نیتالا

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید